Új technikát kapott az Audi SUV-kupéja – de még mindig csak tanulmány

2016. január 13. (szerda)

Detroitban az Audi szabadidő-autó kupéjának immár második tanulmányát prezentálták, az immár h-tron névre hallgató autó új technikát kapott.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Frankfurtban még lítium-ion akkumulátorral és több mint félezer lóerős rendszerteljesítménnyel mutatták meg a nagyközönségnek az Audi új szabadidő-autó kupéját e-tron quattro néven. Detroitban már h-tron quattro a név, 313 LE a teljesítmény, és a lítium-ion mellett hidrogén-levegő akkumulátor is van a fedélzeten.


Az MLB Evo padlólemezre (az Audi Q7-es és a Bentley Bentayga használja) épített SUV-kupé elöl egy 122, hátul egy 191 lóerő teljesítményű villanymotort kapott, a rendszernyomaték meghaladja az 550 Nm-t; ez ugyan visszalépés a korábbihoz képest, de így is 7 másodperces 100-as sprintre és 200 km/h-s (elektronikusan korlátozott) végsebességre elég.

A tüzelőanyagcella a kocsi orrában kapott helyet és egyszerre 100 kW teljesítményű áramot tud termelni, ami az utastér padlója alatt elhelyezett, kevesebb, mint 60 kg tömegű lítium-ion akkumulátort tölti, ahonnan aztán a kerekekhez jut az energia. Bonyolultabb ugyan az elektromos rendszer, cserébe alig 4 percig tart a tankolás, és 600 km a hatótávolság.

Az energiahatékonyság javítása érdekében a légrugózás a sebesség növelésével párhuzamosan, két fokozatban 30 mm-rel csökkenti a hasmagasságot. A megjelenésen is csiszoltak egy keveset, egyfelől sárga színűre fényezték a karosszériát, de egy kicsit átrajzolták az első lökhárítót és a motorháztetőt is. Az utastérben a nagy változás, hogy a második üléssorban nem pad, hanem két, egymástól egy médiacenterrel elválasztott fotel található. Az Audi h-tron quattro-ban megtalálható extrák jelentős része a 2017-es Audi A8-asban debütál majd, mielőtt a 2018-as Q6-osban is szerephez jut.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Új technikát kapott az Audi SUV-kupéja – de még mindig csak tanulmány

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér