Már-már el is felejtette az ember, hogy a Volkswagen 2016-ban bemutatta a Volkswagen T-Cross Breeze elnevezésű tanulmányautót, de a TDI-botrány ellenére maradt annyi ereje és erőforrása a márkának, hogy elkészítse a szabadidő-autó kabriót – de már a T-Roc alapján. Lehet, hogy vetélytárs nélküli modellről van szó, de az nem feltétlen jelenti azt, hogy nagy darabszámokat fognak realizálni a típusból.

Nagyon gyors tetőt készítettek, gombnyomásra mindössze 9 másodpercig tart a nyitás/csukás, a művelet 30 km/órás tempóig mozgás közben is végezhető. Úgy alakították ki a középrészből és két oldalsó részből álló vászontetőt, hogy a varrások kvázi ereszcsatornaként működnek. Extra merevítők gondoskodnak arról, hogy ne púposodjon fel a tető még nagy sebességnél sem, ami a légellenállás mellett az utastér zajkomfortját is javítja. A csomagtér mérete 284 liter, és ásványvizes-palack is belerakható – nem lehet könnyű a szűk nyíláson nyújtott kézzel átemelni azt.

A Volkswagen T-Roc Cabriolet csak Style vagy R-Line felszereltséggel választható, és természetesen itt is megvan a lehetőség az egyedi külső-belső megjelenés megvalósítására – csak győzze az ember pénztárcája. A forgalmazás 2020 tavaszán indul két benzinmotorral, az 1,0 literes 115 lóerős és az 1,5 literes 150 lóerős TSI-vel, a váltó hatfokozatú, kézi kapcsolású, automatát csak a négyhengeresnél lehet kérni – összkerékhajtás nem lesz elérhető a vászontetős karosszériában.