Az évtized végére a teljes modellkínálatát megújítja a Volkswagen konszern, ami azt jelenti, hogy párhuzamosan épp 50 (!) autót fejlesztenek, és akkor ott vannak még a különböző karosszériaváltozatok. A digitális fejlesztés egy lehetséges út, azonban még a legmodernebb számítógéppel is több napig tart, amíg lemodellezik a légellenállást, ezzel szemben a hagyományos módszer alig 20 perc alatt véget ér.

A Wolfsburgban most felépített szélcsatorna 8800 négyzetméteres épületben kapott helyet, legfeljebb 250 km/h-s sebességgel tudja a levegőt áramoltatni a 8 méter átmérőjű ventilátor. A levegő hőmérsékletét -30 és +60 °C között lehet változtatni, eső, illetve akár 90 %-os páratartalom szimulálására is van lehetőség. Akusztikai mérésekre is alkalmas az új komplexum, hiszen 160 km/h-s szélsebességnél mindössze 65 decibel a zajszint, ami egy tévé hangerejének felel meg.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!