Kifejezetten az észak-amerikai piac, tehát az Egyesült Államok és Kanada piacaira készítette el a Volkswagen az új óriás szabadidő-autóját, amelyet a Detroitban bemutatott CrossBlue SUV tanulmánnyal előlegeznek meg.

Amíg a Touareg nem csak méretben, de árban is luxusjármű, addig a CrossBlue által előre jelzett autó egy hatalmas méretű, de megfizethető jármű lesz. Utóbbira garancia, hogy a konszern többi újdonságához hasonlóan ez is az MQB építőkészletből építkezik, legfontosabb ellenfeleként a Ford Explorert említi a Volkswagen.

Jelen esetben a maximumot hozták ki a lehetőségekből, a karosszéria hossza 4986 mm, szélessége 2014 mm, magassága 1732 mm. Az utastérben három sorban összesen hat darab ülőhely található, de azt már elmondták, hogy a sorozatgyártású változat középen egy háromszemélyes padot kap majd, azaz hétszemélyes lesz.

A technika is biztos változik még, a CrossBlue SUV esetén dízel-elektromos hibrid hajtást használnak virtuális összkerékhajtással. Az első kerekeket az új, 2,0 literes TDI 190 lóerős változata és egy 54 lóerős elektromotor hajtja 7 fokozatú, dupla kuplungos váltó közbeiktatásával, a hátsó kerekeket egy 114 lóerős elektromotor mozgatja igény esetén – a rendszerteljesítmény 305 lóerő, a rendszernyomaték 700 Nm. A végsebesség 204 km/óra, akkumulátorról legfeljebb 23 kilométert tud megtenni az autó, ilyenkor legfeljebb 121 km/órás tempót tud elérni.

A végleges autó normál TSI és TD motorokkal, első- és hagyományos összkerékhajtással jön majd, és várhatóan még az idén bemutatkozik. A CrossBlue SUV tanulmány által előrejelzett konnektorról tölthető hibrid leghamarabb 2 év múlva lesz megvásárolható.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért