A közeljövőben két új olcsóautóval gyarapodhat a kínálat Európában, ugyanis a Ford és a PSA konszern is úgy döntött, hogy belép a piacnak eme meglehetősen kis haszonkulccsal, de nagy darabszámokkal kecsegtető részébe.

A Ford lesz a gyorsabb a két új szereplő közül, a cég ugyanis már jelenleg is rendelkezik azzal az autóval, amivel a kispénzű európai vásárlók szívét szeretné meghódítani. Ez pedig nem más, mint az Indiában gyártott Ford Figo, ami lényegében egy előző generációs Fiesta áttervezett orral és műszerfallal. A szubkontinensen működő Ford gyár termelését évi százezer autó fölé akarják növelni, amit nem adnak el a hazai piacon, azt exportálnák. 2010-ben Dél-Afrikába vittek 7000 darab Figót, idén már Nepálban is meg lehet vásárolni az autót.

Már jövőre megérkezhetnek Európába az első Figo kisautók Már jövőre megérkezhetnek Európába az első Figo kisautók

Jövőre nagyszabású tervei vannak a Ford indiai részlegének, hiszen 48 országba szeretnék exportálni a Figót, és ezek között lesz néhány európai is. Az, hogy Unión belüli vagy kívüli országokról van szó, nem derült ki a nyilatkozatból. Logikus lépés lenne a Ford kínálat lefelé bővítése, hiszen az új Fiesta sokaknak túlságosan is modern, a Ka pedig túl kicsi – ráadásul a Fiat mindent megtesz annak érdekében, hogy inkább 500-asokat készítsenek Lengyelországban a Ford mini helyett. Műszakilag annyi lenne a változás az indiai kivitelhez képest, hogy nálunk csak benzinmotorral – 1,25 literes, 71 lóerős négyhengeres – kínálnák, és nem lehetne egyedi extrákat választani hozzá.

A drágasága miatt a dízelt nem forgalmazzák majd Európában A drágasága miatt a dízelt nem forgalmazzák majd Európában

A francia PSA konszern egy kicsit más kategóriában képzeli el a belépőt az olcsóautók piacára. A hírek szerint a régóta nem használt Simca márkanéven kínálnák a különösen jó ár/érték aránnyal rendelkező autókat, amelyek nagyrészt a mostani Peugeot 308-ason alapulnának. A lépcsős hátú változat mellett az egyszerűbb, hatalmas tetőablak nélküli kombi változatot is kínálnák az új márka szalonjaiban. Jelentősen csökkentenék a gyártási költségeket a műszerfal egyszerűsítése révén, a karosszériához ellenben nem nagyon nyúlnak hozzá.

Fontos, hogy a vásárlók ne idegenkedjenek az új autótól-márkától, különben is, mire piacra dobják a Simcákat, addigra már leváltják a 308-ast is. Az új 309-es három/ötajtós karosszériával, fényűző, hétszemélyes kombival és a kupékabrióval más ligában játszik majd, mint az új autók. Ráadásul az olcsómárka arra is lehetőséget ad a franciáknak, hogy a jelenlegi gyakorlathoz hasonlóan az esetleg párhuzamosan tovább gyártott korábbi autókat – Partner/Berlingo, Peugeot 206+, Citroen C3, Xsara Picasso – az új márka alá szervezve viszonylag gyorsan széles kínálatot tudnának kialakítani.

A nyolcvanas években a minőségi problémák miatt szűnt meg a Simca márka. Ez azonban olyan rég volt, hogy a legtöbben nem is emlékeznek már rá A nyolcvanas években a minőségi problémák miatt szűnt meg a Simca márka. Ez azonban olyan rég volt, hogy a legtöbben nem is emlékeznek már rá

Ha tehát igazak a hírek, a Ford már 2012-ben piacra léphet Európában a Figóval, míg a PSA konszern 2014-15 körül vezetheti be a piacra a Simca márka újdonságait. Kérdés, a vetélytársak milyen új – vagy inkább meglévő, de módosított – autókkal készülnek az olcsóautó-piac meghódítására?