A Velar volt az első autó a Range Rover kínálatban, amelynek a műszerfala csupa képernyőből állt, és egészen mostanáig várni kellett arra, hogy a nagyobb tudású Pivi és Pivi Pro fejegységek is megjelenjenek. Egyszerűbb menük, gyorsabb reakciók jellemzik az új készüléket, távoli frissítést is lehetővé tesz.

A motorkínálatban a legújabb négy- és hathengeres Ingenium turbómotorok jelentek meg 48V-os lágyhibrid hajtással. A D200 2,0 literes dízel 204 lóerővel, a D300 3,0 literes soros hathengeres dízel, a P400 3,0 literes soros hathengeres benzines. Új a P400e jelzésű hálózatról tölthető hibrid hajtás, amely 2,0 literes benzinmotort és villanymotort használ, a rendszerteljesítmény 404 LE és 640 Nm, a 17,1 kWh kapacitású akkumulátorral 53 km-es elektromos hatótávolságot ígérnek.

Az utazási élményt javítja az aktív, mikrofonos-hangszórós zajkioltó rendszer, amely 4 decibellel teszi csendesebbé az utasteret. Nagyobb teljesítményű, már a PM2.5 méretű részecskéket is kiszűri az új pollenszűrő, amely az allergén anyagokat, a port és a szagokat is eltávolítja az utastérből. Bent egyébként az új kormánykerékről és a forgótárcsa helyett előválasztó-karos váltóvezérlésről lehet megismerni a friss Range Rover Velart.