Sokkal látványosabb megjelenésűek lettek az átalakított Kia Picanto lökhárítói, már ha nem az alapmodellről van szó, hanem a sportos GT-Line-ról van a szabadidő-autós X-Line-ról. Van néhány új karosszériaszín, lecserélték a felniket, az utastérben pedig az eddigi 7 helyett már 8 colos képátlójú a feláras érintőképernyő, a fejegység a Kia saját fejlesztésű UVO operációs rendszerét használja, távoli hozzáférést és új alkalmazásokat is kínál fejlett csatlakoztatási funkció mellett.

Noha papíron nincs sok változás, valójában mindhárom erőforrás teljesen új fejlesztésű, Smartstream-generációs egység. A szívómotorok (1.0 68 LE, 1,2 85 LE) már kettős, szívócső-közvetlen befecskendezéssel rendelkeznek, a kipufogógáz-visszavezető rendszert is módosították rajtuk a hatékonyság növelése érdekében. Az 1,0 literes turbómotor 100 lóerős, 350 bar-os nyomáson dolgozik a benzinbefecskendező rendszere. Széria az ötfokozatú, kézi kapcsolású váltó, amely minden erőforrásnál kérhető robotizált vezérléssel is. A felfrissített Kia Picanto forgalmazása a harmadik negyedévben indul, ahhoz közeledve közlik majd a szabványos fogyasztási adatokat.