Kicsivel nagyobb, 1,6 literes lett a Mitsubishi Lancer alapmotorja, ráadásul még MIVEC szelepvezérléssel is felvértezték a négyhengerest. Az eredmény 117 lóerős teljesítmény, és a feláras motorleállítónak köszönhetően 5,6 l/100 km-es szabványos fogyasztás.

Ennél sokkal fontosabb újdonság, hogy végre megszabadultak a kétliteres VW dízeltől. Ennek a helyét a japánok saját fejlesztésű, 1,8 literes, változó szívóoldali szelepvezérléssel rendelkező dízele veszi át, amely 116 és 150 lóerős teljesítménnyel is elérhető. A maximális nyomaték mindkét esetben 300 Nm, a gyengébbnél a 2000-2500-as, az erősebbnél a 2000-3000-es fordulatszám-tartományban mérhető. A szabványos fogyasztás 5,2-5,5 l/100 km.

A saját, 1,8-as dízel mellett az 1,6-os alapmotor új a Mitsubishi Lancerben A saját, 1,8-as dízel mellett az 1,6-os alapmotor új a Mitsubishi Lancerben