Nemrég kínai szuperautó-rajongók tulajdonába került a német Gumpert márka, új a cégnév, Gumpert Sportwagenmanufaktur GmbH helyett Apollo Automobil GmbH, és sikerült meggyőzni a cégalapító Rupert Gumpert-et, hogy cég- és fejlesztési vezetőként dolgozzon tovább. Először is a lehető legtöbbet próbálják kihozni a meglévő konstrukcióból, felfrissítették az Apollo-t, az Arrow néven Genfben prezentált autó – mármint annak látszó tárgy, hiszen csak egy csupasz karosszériát állítottak ki technika nélkül – pedig az Apollo új karosszériával és erősebb motorral ellátott változata.

Mindössze 6 darabot építenek az Apollo N-ből, ami kétszínű fényezést és átalakított aerodinamikát kap. Új  belső tér kialakítása, az üzemmódválasztó (Basic, Sport és Race) a digitális műszeregységen megjelenő információkra hat, hiszen az autó minden esetben a maximumot nyújtja.

Az Arrow nevű autóból 100 példányt akarnak készíteni, és sokkal látványosabb megjelenést kap, mint a műszaki alapot jelentő Apollo. Az F-22-es vadászrepülő, és a cápa ihlette a vonalakat, mindkettő gyors és áramvonalas példakép. A hasmagasságot 40-120 mm között lehet állítani.

Fontos változás, hogy ennél már a 4,0 literes, gyárilag biturbó V8-as Audi blokkot használják, a teljesítményt azonban 1000 lóerőre növelik. Amíg az Audi alulra építi a két kis méretű feltöltőt, a Gumpert a motor tetejére rak két nagyobb turbót, amihez kisebb ellenállású kipufogórendszert is készítenek. Mindez 2,9 másodpercnél hamarabb katapultálja majd 100 km/h-s sebességre az Arrow-t, és 360 km/h-s csúcssebességre lesz elég.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások