A 2018-ban bemutatott Mercedes-Benz Sprinter haszonjármű még a 2143 köbcentis négyhengeres dízellel kezdte meg a pályafutását, ezt a blokkot fokozatosan váltják az 1950 köbcentis OM654-es motorkódú dízellel. Az átállás már 2020 végén elkezdődött a hátsókerékhajtású dobozos és alvázas modellekkel, de az év végéig a többi modellváltozat is a modernebb erőforrást kapja – egyelőre nincs hír a személyautókban már elérhető, 1993 köbcentis és 48V-os lágyhibrid rendszerrel szerelt OM654 M dízel elérhetőségéről. A hossz- és keresztirányú beépítéssel, első, hátsó vagy összkerékhajtással is választható dízel 114, 150, 170 és 190 lóerős teljesítménnyel lesz választható, váltóként hatfokozatú kézi kapcsolású egységet adnak, a hosszmotoros változatoknál már a kilencfokozatú automata érhető el felár ellenében. A Mercedes-Benz ígérete szerint az új motorral alacsonyabb fogyasztásnak és kevesebb vibrációnak örülhetnek majd a Sprinter használók.