Ahogy eddig, úgy a jövőben is készül kereszt- és hosszmotoros felépítéssel a Mercedes-Benz Vito, az alapkivitelekben mostantól már a Renault-féle 1,75 literes dízel dolgozik 102 (270 Nm) vagy 136 (330 LE) lóerő teljesítménnyel, a váltó hatfokozatú, kézi kapcsolású. A hosszában beépített Mercedes-Benz blokk immár az 1,95 literes négyhengeres, ez 136 (330 Nm), 163 (380 Nm) 190 (440 Nm) és 239 (500 Nm) lóerős teljesítménnyel kérhető, utóbbi csak személyautóként forgalomba helyezett példányoknál, a váltó a 163 lóerős hátsókerékhajtású kivitelnél hatfokozatú kézi kapcsolású, míg az összes többinél kilencfokozatú automatikus.

2020 októberétől lesz elérhető az Airmatic négykerék-légrugózás a típushoz, amelynél 30 km/órás tempóig 35 mm-rel lehet növelni a hasmagasságot, 110 km/óra felett 10 mm-rel süllyed le a karosszéria. Több vezetőtámogató rendszer érhető el a frissített típushoz, ezek közé tartozik a digitális belső tükör, amely a hátsó ajtóra szerelt kamera képét jeleníti meg a tükröződő felület alá rejtett, 1600×320 pixel felbontású monitoron. A vezetőtámogató rendszereknek köszönhető az átalakított hűtőrács is, a nagy méretű márkajelzés mögött érzékelők rejtőzhetnek.

A 2018-ban bemutatott eVito most lett sorozatgyártásban elérhető változat. A hátsó kerekeket egy 95 lóerő tartós, 204 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor hajtja, a maximális nyomaték 362 Nm. A 100 kWh kapacitású akkumulátorral 421 km a WLTP-hatótávolság, 110 kW-os töltővel 45 perc alatt érhető el a 80%-os töltöttségi szint.