„Folyamatosan dolgozunk azon, hogy a magyar autóbuszgyártás értékeit megmentsük és bemutathassuk majd az új Közlekedési Múzeumban. A múzeum átfogó megújítása keretében intenzív gyűjteménygyarapítási és digitalizálási munkát végzünk annak érdekében, hogy a hazai jármű- és közlekedéstörténet minél nagyobb szeletét őrizzük meg és tegyük hozzáférhetővé” – mondta Vitézy Dávid, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója.

Az Ikarus EAG E94G típusú autóbuszát huszonegy éve, 1997-ben mutatták be. A nevében szereplő EAG jelzés az Ikarus Egyedi Autóbuszgyárára, míg a G a csuklós változatra utal („Gelenkbus”). A Közlekedési Múzeum által a VOLÁNBUSZ Zrt.-től most megvásárolt darabot 1999-ben gyártották és egészen utolsó napjáig forgalomban volt a budapesti elővárosi közlekedésben; máig üzemképes. A modell innovatív és piacképes fejlesztés volt, ám a magyar piaci viszonyok és az exportországok mégsem voltak rá nyitottak. Összesen nyolc darab készült belőle, melyek kisebb-nagyobb mértékben mind eltérnek egymástól.

A jármű különlegessége, ami miatt a „legek buszának” is nevezhetjük, többek közt az, hogy az Ikarus egyedi gyáregységének egyetlen legyártott csuklós típusa és egyben az Ikarus utoljára fejlesztett csuklós busza. Mindemellett az Ikarus történetének utolsó teljes egészében hazai tervezésű autóbusza. A többfunkciós autóbuszcsalád kialakításáért a tervező, Torma Lajos, 1994-ben Ipari Formatervezési Nívódíjat kapott. Sokak szerint az E94G lett a legszebb magyar csuklós autóbusz. A VOLÁNBUSZ Zrt. kettőt is közlekedtetett a változatból, melyek közül az egyik most már a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe került.

E busz megvásárlása – a nemrég beszerzett Ikarus 438-as típushoz hasonlóan – a Múzeum és a VOLÁNBUSZ Zrt. együttműködésében valósult meg. A hazai közlekedési-műszaki örökség értékeinek megőrzése érdekében a Múzeum továbbra is nyitott hasonló együttműködésekre jövőbeni partnereivel.