A Kravtex-Kühne mosonmagyaróvári buszgyártó egy év alatt készítette el a Credo család legújabb tagját, a kifejezetten elővárosi forgalomba szánt Econell modellt, amelyből egy 12 méteres prototípust már be is mutattak.

A jármű 85 százaléka saját munka és hazai beszállítólk terméke, a hajtásláncot veszik külföldről. Az 5,9 literes motor a Fiat Powertrain Technologies terméke, ehhez hatfokozatú kézi kapcsolású vagy robotizált ZF váltót, vagy Allison hagyományos automata váltóval konfigurálható. Az Euro 5-ös előírásokat teljesítő erőforrás AdBlue-befecskendezéssel az Euro 6-ot is tudni fogja.

Az önhordó váz rozsdamentes acélból készül, amihez ragasztással rögzítenek alumínium lemezeket, a homlok- és hátfal, valamint a tető műanyagból készül. A futóműveket a nemrég állami tulajdonba került Rába szállítja. A 12 méteres, fél-alacsonypadlós Econell 12 szólóbusz mellett  Econell 18 néven csuklós változat is készül majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!