Japán időszámítás szerint a 2009-ben bemutatott Mitsubishi ASX már ősinek számít, azonban a még mindig jól fogyó modelltől nem tud szabadulni a gyártó, úgyhogy most megkapja második, nagy modellfrissítését a kompakt szabadidő-autó. Igazodik az aktuális családi archoz az orr, így könnyen összekeverhető az Eclipse Cross-szal az ASX, a karosszéria hátsó része nagyjából változatlan maradt, persze a LED-es lámpák és a lökhárító is látványosabb lett.

Műszakilag jelentős változás, hogy a jövőben csak egyféle motorral kínálják az ASX-et, mégpedig a mai downsizing trendnek ellentmondó, 2,0 literes szívó négyhengeres lesz a motor, amihez ötfokozatú, kézi kapcsolású váltó vagy hat rögzített áttétellel rendelkező fokozatmentes automata párosítható, az elsőkerékhajtás helyett összkerékhajtás is kérhető. Új még az érintőképernyős fejegység, amelynek 7 helyett 8 colos a kijelzője, a csúcsszinten jár a hardveres navigáció a TomTom támogatásával.