A globális racionalizálás keretében jelentette be a Renault, hogy távozik a kínai piacról, a haszonjárművei ugyan maradnak, de azokat nem saját, hanem a partner Dongfeng kereskedőhálózatán keresztül értékesíti majd. Mintegy 300 000 személyautó-tulajdonost érint tehát a távozás, amellyel kapcsolatban a Renault megígérte, hogy minden kötelezettségét – alkatrészellátás, garancia – teljesíti. Azonban a dolgok nem úgy alakultak, ahogy azt a franciák elképzelték. Az április közepén ismertetett terv szerint a Dongfeng-Renault márkakereskedésekbe hordhatták volna autóikat az ügyfelek, azonban a márkakereskedők már nem örültek annyira a kivonulás bejelentésének, és 99 közülük pert indított a Renault ellen, 1,406 milliárd jüan, azaz 61 milliárd Ft kártérítést követelnek.
Ez eddig nem lenne probléma, de számos márkakereskedést egyszerűen bezártak, nem tértek át másik márkára, így a Renault ügyfelek se tudják hova hordani karbantartásra autóikat, nem tudnak alkatrészt vásárolni, garanciális ügyeket intézni. Utóbbi pedig a Renault márka problémája, az autógyártó egy telefonközpontot létesített az ügyintézés megkönnyítésére, azaz a zárt kapukkal szembesülő Renault tulajdonosnak ott mondják meg, hogy hol (akár több száz km távolságra) tudja ügyes-bajos dolgát intézni. Ez természetesen nem tetszik a kínai hatóságoknak, Hupej tartomány piacfelügyeleti eljárást indított az ügyben, amelynek a végén minden bizonnyal jelentős mértékű büntetést szabnak majd ki a Renaultra.
A márkakereskedők szerint amikor bejelentették a Renault márka távozását, a Dongfeng konszern más márkáit ajánlották fel nekik, de ők ugye vállalkozások, és a kínai piacon a jelenlegi modellkínálattal nem igazán látnak nagy üzletet a Peugeot illetve az Infiniti márkák képviseletében, a jól menő Nissan és Honda márkát pedig nem kaphatták meg; a veszteségek elkerülése miatt egyszerűen bezárták a szervizeket.