Az E-Active Body Control nevű elektronikusan vezérelt felfüggesztés a legkülönlegesebb része az új Mercedes-Benz GLE óriás szabadidő-autónak. Ez alaphelyzetben a karosszéria mozgásait kontrollálja aszfalton, de terepen is jó szolgálatot tehet: laza talajon elakadást követően ugrálni kezd, ilyenkor a kerekek jó eséllyel meg tudnak tapadni, és az autó folytathatja útját. Az aktív felfüggesztésnek mintegy 4 lóerőnyi teljesítményfelvétele van, ezt pedig már csak a részben 48V-os elektromos rendszer képes teljesíteni.

A piaci bevezetéskor egyedüliként kínált 450-es jelzésű modellnél is szerepet kap a 48V-os rendszer, a 3,0 literes soros hathengeres biturbó az EQ Boost nevű lágy-hibrid hajtással rendelkezik. A 367 LE/500 Nm teljesítményű belső égésű motort segítő 22 LE/250 Nm teljesítményű villanymotoron kívül a klímakompresszor és a vízpumpa is a 48V-os rendszerről üzemel; a fokozott energia-visszatermelés miatt érdemi üzemanyag-megtakarítást ér el az autó a gyáriak szerint.

Alapfelszerelésként adják a 4Matic összkerékhajtást a típushoz, ebből azonban kétféle is lesz. A négyhengeres motoroknál egyszerű, legfeljebb 50:50 százalékos nyomatékelosztást adó központi differenciálművet alkalmaznak, míg a hat- és a nyolchengereseknél elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolót használnak, amivel 0:100 és 100:0 között tudja változtatni az elektronika a nyomaték elosztását a tengelyek között, utóbbi rendszerhez terepfokozatot is adnak. Alapfelszerelés a 9 fokozatú automatikus váltó.

A karosszériánál a jellegzetes vonalú C oszlopot tartották meg, egyébként pedig az utasoknak és a csomagoknak biztosítanak több helyet, a tengelytávolságot 8 centivel, 2995 mm-re nyújtották. A második sorban 69 mm-rel gyarapodott a lábtér, opciósan pótülések is kérhetőek a csomagtérbe. Egyszerű hátsó ülés helyett 10 centis sínen tologatható, állítható támladőlésű pad is létezik, az elektromos állítás kapcsolói ennél is az ajtópanelen találhatóak. A csomagtér alaphelyzetben 825 literes, a második sor ledöntésével 2055 literesre bővíthető, a raktér szélessége 72 mm-rel lett nagyobb. Légrugó esetén bepakoláshoz 4 centivel lehet süllyeszteni a hátsó tengelyt.

Az A-osztályban megismert MBUX digitális asszisztens tudása mozdulatfelismeréssel bővült, attól függően kapcsolja például az első ülések masszázsfunkcióját (ha kifizette a vásárló a felárat), hogy ki nyúl az érintőképernyőhöz, de akár diktálni is lehet neki üzeneteket – angol, német vagy mandarin nyelven ért a rendszer. A GLE esetén a nagyobb méretek miatt a műszerfalon két darab, 12,3 colos képátlójú monitort helyeznek el. Új generációs a fel-a-fejjel kijelző, ami egy 45×15 centis területen, az autó előtt 3 méterrel „lebegve” jeleníti meg az információkat.

A vezetőtámogató rendszerek közül az Active Distance Assist DISTRONIC nevűt kell kiemelni, ami képes felismerni az esetleges torlódásokat gyorsforgalmi utakon. Ehhez egyrészt az élő közlekedési információkat használja, másfelől figyeli a szemből érkező járművek sűrűségét és tempóját, és az általa vélt torlódáshoz közeledve automatikusan 100 km/h-ra csökkenti a GLE sebességét. A torlódássegéd továbbra is képes a lassú araszolásra, itt új funkció, hogy a mentőegységek gyors előrejutását biztosító mentősávot magától kialakítja úgy, hogy a sáv szélére kormányozza magát az autó.

Ahogy eddig, úgy a jövőben is Tuscaloosaban gyártják a Mercedes-Benz GLE modellt, késő ősszel indul a sorozatgyártás, az első példányok 2019 elején érkeznek meg Európába. A jövőbeli motorok közül még a 350-es jelzésűről van információ, a jövőben ez a 2,0 literes négyhengeres turbómotort jelenti 255 LE/370 Nm teljesítménnyel, ezen kívül a 2,0 és 3,0 literes dízelek lesznek elérhetőek a Mercedes-Benz GLE-hez, V8-as motor csak a Mercedes-AMG változatba kerül, Mercedes-Maybach kivitelre nem számíthatunk.