Manapság minden korábbinál jobban azon vannak az autógyártók, hogy a lemezek alatti, az utas által nem látható részeken a lehető legnagyobb egyezés legyen az autók között, a nagyobb darabszám ugyanis fajlagosan alacsonyabb előállítási költséget, de ami még ennél is sokkal fontosabb, rugalmasabb gyártást tesz lehetővé. Az egészen a VW konszern kezdte az MQB építőkészlettel, de ma már a Renault-Nissan és a Volvo is rendelkezik ilyennek, a Toyota pedig nemrég jelentette be a saját TNGA rendszerét. Az UAZ se akart lemaradni a versenyből, és bejelentette, hogy ők is „moduláris alapon” dobják piacra következő generációs típusaikat. Az oroszok azonban nem okos önhordó karosszériát készítenek, hanem maradnak a ma is alkalmazott alvázas felépítésnél, a változás lényegében annyi, hogy az összes autójuk alatt ugyanaz a létraalváz és tengelyek lesznek majd megtalálhatóak.

Mindez egyébként szükségmegoldás, ugyanis az UAZ márkát birtokló Sollers nem járt sikerrel a Mahindrával folytatott tárgyalásaival, így nem lesz semmi a 2018-ra ígért önhordó típusból. Oroszországban a Sollers helyben szerel össze Ssangyong szabadidő-autókat, ezt az együttműködést szerették volna úgy kiterjeszteni, hogy a várhatóan Oroszországban 2016-tól helyben készülő Tivoli alapjára készítenek egy UAZ szabadidő-autót, amiből évi 50 000 darabot szerettek volna értékesíteni. A tárgyalások előrehaladott állapotban voltak, amikor azok megszakadtak – talán az összeomló orosz autópiactól ijedtek meg az indiaiak.

Jobb híján az UAZ 2-3 év múlva új típusokat dob piacra a nemsokára búcsúzó Hunter (mi parancsnoki UAZ-ként ismertük) és a szintén koros Patriot helyett, illetve utóbbi Cargo néven futó pickup változatát és a dobozos UAZ-t is leváltják majd. Túlságosan merész fejlesztésekre már csak az idő rövidsége miatt se lehet számtani, de például könnyen lehet, hogy már légzsákokat is kapnak az új típusok, és talán már blokkolásgátlójuk is lesz. Azt még nem tudjuk, mit ért az UAZ azon, hogy az új modellekkel a nemzetközi színtéren is komoly eredményeket akar elérni, de nem valószínű, hogy az addigra még szigorúbb biztonsági és környezetvédelmi előírásokkal rendelkező Uniós piacra akarnak majd betörni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!