Már 2008 óta dolgozik a nagy teljesítményű, szuperautó hajtására is alkalmas tüzelőanyagcellás rendszeren a GreenGT elnevezésű cég, amely az olasz Pininfarina segítségével készítette el az első, teljesen működőképes prototípusát H2 Speed néven.

Noha a motorhang hiányzik, a tüzelőanyagcella működési zaja – fütyülések, szuszogások – egyedi akusztikus élményt ígér, az 503 lóerő teljesítményű, a hátsó kerekeket hajtó villanymotor pedig gondoskodik arról, hogy a menetteljesítmények rendben legyenek. 3,4 másodpercig tartó 100-as sprintet és 300 km/h-s csúcssebességet ígérnek.

A Pininfarina által készített karosszéria valahol félúton van a versenyautók és az utcai autók között, a maximális leszorító-erő helyett az alacsony légellenállás, és ezáltal nagy elérhető sebesség volt a cél. Az olasz stúdió által 1969-ben épített Ferrari Sigma Grand Prix F1-prototípus adta az ihletet, de csak a színsémát vették át, a 4700 mm hosszú, 2000 mm széles és 1087 mm magas karbon karosszéria inkább az LMP-1 kategóriás gépekre hasonlít.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!