Tüzelőanyagcellás szuperautót készített a Pininfarina

2016. március 3. (csütörtök)

A GreenGT cég által fejlesztett nagy teljesítményű tüzelőanyagcellás hajtást a Pininfarina műhely karosszálta.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Már 2008 óta dolgozik a nagy teljesítményű, szuperautó hajtására is alkalmas tüzelőanyagcellás rendszeren a GreenGT elnevezésű cég, amely az olasz Pininfarina segítségével készítette el az első, teljesen működőképes prototípusát H2 Speed néven.


Noha a motorhang hiányzik, a tüzelőanyagcella működési zaja – fütyülések, szuszogások – egyedi akusztikus élményt ígér, az 503 lóerő teljesítményű, a hátsó kerekeket hajtó villanymotor pedig gondoskodik arról, hogy a menetteljesítmények rendben legyenek. 3,4 másodpercig tartó 100-as sprintet és 300 km/h-s csúcssebességet ígérnek.

A Pininfarina által készített karosszéria valahol félúton van a versenyautók és az utcai autók között, a maximális leszorító-erő helyett az alacsony légellenállás, és ezáltal nagy elérhető sebesség volt a cél. Az olasz stúdió által 1969-ben épített Ferrari Sigma Grand Prix F1-prototípus adta az ihletet, de csak a színsémát vették át, a 4700 mm hosszú, 2000 mm széles és 1087 mm magas karbon karosszéria inkább az LMP-1 kategóriás gépekre hasonlít.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Tüzelőanyagcellás szuperautót készített a Pininfarina

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér