A V8-as motorral szerelt modellek mellé érkezik a Ferrari 296 GTB, az olaszok első, V6-os motorral szerelt utcai autója – korábban csak versenyautók kaptak V6-os blokkot, a Dino pedig nem Ferrariként került az utakra –, amely a plug-in hibrid hajtásnak köszönhetően a Roma és F8 modelleknél is nagyobb teljesítménnyel érkezik.

A belső égésű motor egy 120°-os hengerszögű, 2992 köbcentis V6-os, amelynél a két turbófeltöltő a hengersorok között helyezkedik el, teljesítménye 663 lóerő, a leszabályozási fordulat 8500/perc. Teljesen új fejlesztésű blokkról van szó, nem lerövidített V8-asról, a nagyobb hengerszög teszi lehetővé a feltöltők középre beépítését, és emiatt teljesen új szívó- és kipufogócsatornákat kellett készíteni a hengerfejben. Az IHI turbó méretét lecsökkentették, 180 000/percre emelték maximális fordulatszámot, a kisebb tömeg miatt gyorsabban reagál a rendszer. A száraz karteres olajozásnál összesen hat helyről gyűjtik a kenőanyagot, az olajszivattyú változó szállítási kapacitású.

A nyolcfokozatú, duplakuplungos váltóba behajtó villanymotor 167 LE/315 Nm csúcsteljesítménnyel bír; az F-1 csapat tapasztalatai alapján készítették el az MGU-K egységet. A benzin- és a villanymotor rendszerteljesítménye 830 LE 8000/perces fordulaton, a maximális nyomaték 740 Nm 6250/perces fordulaton. A 7,45 kWh kapacitású akkumulátor a szabványos mérés alapján 25 km-es elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, és a jelenleg az autóiparban használt legnagyobb teljesítménysűrűségű telepről van szó.

A far-középmotoros sportkocsik sorát gyarapítja a 296 GTB, amelynél a rövidebb blokk miatt 5 cm-rel rövidebbre vették a tengelytávolságot. Teljesen új aerodinamikai csomagot készítettek, ahol az aktív hátsó szárny nem a légáramlat irányítását, hanem a leszorító-erő növelését szolgálja (250 km/órás tempónál 360 kg), az első fényszóróknál induló légcsatornák hideg levegőt szállítanak az első fékekhez. A motor- és váltó, illetve az akkumulátor hűtését szolgáló hőcserélőket a kocsi orrának két oldalán helyezték el, középen az első tengely leszorító-erejéért felelős légcsatorna helyezkedik el.

A hibrid rendszerből adódó plusz tömeget részben a V8-asnál 30 kg-mal könnyebb blokk kompenzálja, minden feláras tömegcsökkentő megoldással ellátva (Assetto Fiorano változat, 12 kg-mal könnyebb ajtók, 15 kg-ot spórol a műanyag hátsó szélvédő, stb.) 1470 kg a száraz tömege a Ferrari 296 GTB-nek, így nem csoda, hogy teljesen feltöltött akkumulátorral mindössze 2,9 másodpercig tart a 0-100 km/óra sprint, a 0-200 km/óra megvan 7,3 másodperc alatt, a csúcssebesség meghaladja a 330 km/órát. 200 km/órás tempóról 107 méter alatt áll meg az olaszok új sportkocsija.