„Csak repülni szebb” volt az emlékezetes reklámszlogenje az eredeti, 1968-ban bemutatott Opel GT-nek, amely a vele egyszerre bemutatkozó Corvette megjelenésébe csomagolta a Kadett B technikáját. Annyira szép lett a Franciaországban/Németországban gyártott kupé, hogy nem is nagyon zavarta a vásárlókat, hogy a tervezők elhagyták a csomagteret. A Genfi Autószalonon bemutatkozó Opel GT tanulmánynál is hanyagolták ezt az általában egész hasznosnak számító funkciót, cserébe sikerült még figyelemfelkeltőbb megjelenést adni a sportkocsinak.

Arról van szó, hogy az oldalajtókat átlátszó műanyagból készítették, és ezeket a karosszériaelemeket olyan fényezéssel borították, amely bizonyos szinten áttetszővé teszi a felső részt. A rend kedvéért lehagyták a kilincset is (a piros sávot érintve pattan fel az ajtó) azért, hogy még feltűnőbb legyen a végletekig letisztult oldalfal, amibe a piros színű első abroncsoktól induló karaktervonal visz némi színt. Annak érdekében, hogy az illesztési réseket is eltüntessék, az ajtó előrenyúlik egészen az első kerékig, valahol a szélvédő tövében van az a tengely, amely körül a hatalmas szárny elfordul.

„A GT Concept megmutatja, mennyire izgalmas és érzelmi márka az Opel. Az autó drámai, szoborszerű, és tele van innovációkkal; nagyszerű hagyományaink folytatója. Már 1965-ben szuper-modern, szobrászi autót mutattunk be az Experimental GT-vel, és noha nem könnyű újraalkotni egy ilyen ikont, akkor az Experimental GT számított avantgárdnak, most pedig a GT Concept – abszolút letisztult, minimalista, miközben kompromisszummentes és izgató. Meggyőzően mutatja ’szoborszerű szépség németes precizitással’ filozófiánk folytonos fejlődését“, jellemezte a rüsselsheimi Advanced Design-Studio művét Mark Adams európai design-alelnök.

Mindössze 5 darab külső karosszériaeleme van az autónak, meg egy hatalmas szélvédője, ami az elejétől a végéig beborítja az utasteret. De ez csak az egyszerűsítés első lépcsője volt, hiszen olyan kiegészítőkről is lemondtak, mint például az ablaktörlők vagy a külső visszapillantók. Előbbire nem találtak ki semmiféle műszaki megoldást, utóbbit a kamerákkal és monitorokkal helyettesítik. Ebben a formájában biztos nem kerül sorozatgyártásba az Opel GT, de a gyár azt mondja, megfelelő fogadtatás esetén nem zárkózik el a megvalósítás elől.

„Az Opel GT Concepttel újabb lépést teszünk az érzelmek és a vezetési élmény erősítése felé, egyben megmutatjuk, mit képvisel a márkánk: öntudatosak és innovatívak vagyunk, minden egyes autónkkal újabb vevőket lelkesítünk fel“, mondta az Opel főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann. A lelkesítő megjelenés előre, de az első tengely mögé beépített 1,0 literes turbómotort jelent 145 LE/205 Nm csúcsteljesítménnyel, a kis háromhengeres a hátsó kerekeket hajtja. A tanulmánynál hatfokozatú, szekvenciális váltót használnak, és önzáró differenciált. A kevesebb, mint 1 tonna tömegű sportkocsi kevesebb, mint 8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet és 215 km/h az elérhető maximum.

Amíg régen az volt a világítás különlegessége, hogy a lámpákat a kardánalagút jobb oldalán elhelyezett kar meghúzásával, mechanikusan nyitotta a sofőr, az Opel GT tanulmánynál teljesen LED-es, IntelliLux Matrix fényszórókat alkalmaznak, illetve 3D-s megjelenésű hátsó lámpákat.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!