Túlzások nélkül: Opel GT tanulmány

2016. január 28. (csütörtök)

Mi kell az élvezetes autózáshoz? Hátsókerékhajtás és egy minimál-karosszéria. Pontosan ezt tudja a GT tanulmány, amelynek sorozatgyártásától nem zárkózik el az Opel.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

„Csak repülni szebb” volt az emlékezetes reklámszlogenje az eredeti, 1968-ban bemutatott Opel GT-nek, amely a vele egyszerre bemutatkozó Corvette megjelenésébe csomagolta a Kadett B technikáját. Annyira szép lett a Franciaországban/Németországban gyártott kupé, hogy nem is nagyon zavarta a vásárlókat, hogy a tervezők elhagyták a csomagteret. A Genfi Autószalonon bemutatkozó Opel GT tanulmánynál is hanyagolták ezt az általában egész hasznosnak számító funkciót, cserébe sikerült még figyelemfelkeltőbb megjelenést adni a sportkocsinak.


Arról van szó, hogy az oldalajtókat átlátszó műanyagból készítették, és ezeket a karosszériaelemeket olyan fényezéssel borították, amely bizonyos szinten áttetszővé teszi a felső részt. A rend kedvéért lehagyták a kilincset is (a piros sávot érintve pattan fel az ajtó) azért, hogy még feltűnőbb legyen a végletekig letisztult oldalfal, amibe a piros színű első abroncsoktól induló karaktervonal visz némi színt. Annak érdekében, hogy az illesztési réseket is eltüntessék, az ajtó előrenyúlik egészen az első kerékig, valahol a szélvédő tövében van az a tengely, amely körül a hatalmas szárny elfordul.

„A GT Concept megmutatja, mennyire izgalmas és érzelmi márka az Opel. Az autó drámai, szoborszerű, és tele van innovációkkal; nagyszerű hagyományaink folytatója. Már 1965-ben szuper-modern, szobrászi autót mutattunk be az Experimental GT-vel, és noha nem könnyű újraalkotni egy ilyen ikont, akkor az Experimental GT számított avantgárdnak, most pedig a GT Concept – abszolút letisztult, minimalista, miközben kompromisszummentes és izgató. Meggyőzően mutatja ’szoborszerű szépség németes precizitással’ filozófiánk folytonos fejlődését“, jellemezte a rüsselsheimi Advanced Design-Studio művét Mark Adams európai design-alelnök.

Mindössze 5 darab külső karosszériaeleme van az autónak, meg egy hatalmas szélvédője, ami az elejétől a végéig beborítja az utasteret. De ez csak az egyszerűsítés első lépcsője volt, hiszen olyan kiegészítőkről is lemondtak, mint például az ablaktörlők vagy a külső visszapillantók. Előbbire nem találtak ki semmiféle műszaki megoldást, utóbbit a kamerákkal és monitorokkal helyettesítik. Ebben a formájában biztos nem kerül sorozatgyártásba az Opel GT, de a gyár azt mondja, megfelelő fogadtatás esetén nem zárkózik el a megvalósítás elől.

„Az Opel GT Concepttel újabb lépést teszünk az érzelmek és a vezetési élmény erősítése felé, egyben megmutatjuk, mit képvisel a márkánk: öntudatosak és innovatívak vagyunk, minden egyes autónkkal újabb vevőket lelkesítünk fel“, mondta az Opel főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann. A lelkesítő megjelenés előre, de az első tengely mögé beépített 1,0 literes turbómotort jelent 145 LE/205 Nm csúcsteljesítménnyel, a kis háromhengeres a hátsó kerekeket hajtja. A tanulmánynál hatfokozatú, szekvenciális váltót használnak, és önzáró differenciált. A kevesebb, mint 1 tonna tömegű sportkocsi kevesebb, mint 8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet és 215 km/h az elérhető maximum.

Amíg régen az volt a világítás különlegessége, hogy a lámpákat a kardánalagút jobb oldalán elhelyezett kar meghúzásával, mechanikusan nyitotta a sofőr, az Opel GT tanulmánynál teljesen LED-es, IntelliLux Matrix fényszórókat alkalmaznak, illetve 3D-s megjelenésű hátsó lámpákat.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Túlzások nélkül: Opel GT tanulmány

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér