Az Audi a márkához tartozó Lamborghinivel közösen a szénszálerősítésű műanyagokban látja a megoldást az autók tömegnövekedésének megállítására, igaz, a magas költségek miatt nem tudni, mikor következik be az áttörés. A fejlesztők addig is gőzerővel dolgoznak, például az aktuális Audi TT kupé alapján készítettek két darab TT Evo Plus prototípust, amelyeknél mintegy 100 kg-ot faragtak le a tömegből – most pedig közreadtak néhány információt arról, mit is csináltak a mérnökök.

Nem csak az acél, de az alumínium elemeket is kiváltották a könnyű és erős műanyaggal, de csak a nem teherviselő részeken – ilyesmiről csak új fejlesztés esetén lehetne szó. Majd meglátjuk, mit találnak ki az új generációnál. A kiindulási alap egy TTS kupé volt, amely alaphelyzetből 1280 kg-ot nyom a mérlegen, a TT Evo Plus tömege 1 tonna alatt van – miközben a megjelenés szemernyit sem változott.

Az Audi Lightweight Design Centre és a neckarsulmi Audi Pre-Production részleg dolgozói építették meg a két autót, a karosszéria vázának 206 kg-os tömegét 43 kg-mal csökkentették – itt annyi extra volt még, hogy néhány hátsó acél elemet alumíniumra cseréltek. A kardánalagút, a hátsó padló és a külső karosszériaelemek karbonra cserélése további 38 kg-os csökkenést eredményezett, az ajtókárpit, hátsó oldalfal és műszerfaltest karbonra cserélése 13 kg-os spórolás. Szegecseléssel és ragasztással rögzítették a szénszálas műanyagot a fém elemekhez. Az új generációs MQB építőkészletből származó motor 25 kg-mal lett könnyebb, a titánium kipufogó 13 kg-mal könnyebb a gyárinál. A lítium-ion akkumulátor tömege nem éri el a 2 kg-ot. A karosszéria elkészítése 800 munkaórát vett igénybe, az összeszerelés további 500-at emésztett fel.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért