Alig győzzük kapkodni a fejünket, heti ritmusban jelent be egy-egy új autót a BMW házi tuningcége, az M GmbH: a sort az X4 M40i nyitotta, majd jött az M4 GTS, most pedig az M2-est üdvözölhetjük. Nem egyszerűen az 1M Coupé örökébe lép az új BMW M2-es, a bajorok egészen a 2002 Turbo-ig vezetik vissza a családfát: feltöltött motor, kompakt méretek, hátsókerékhajtás – nem változott a recept.

Ami új, az maga az erőforrás, ami az X4 M40i-ben debütált, nagy vonalakban arról van szó, hogy a normál teljesen alublokkos 3,0 literes soros hathengeres biturbó blokkba az M3/M4-es modell dugattyúit rakják (abban az autóban acélperselyes a blokk), és agresszívabb vezérlést adnak hozzá. Jelen esetben 370 LE (6500/percnél) és 500 Nm (1450-4750/perc között- túltöltéssel) az eredmény.

A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó megkapta az M3/M4-es típusból a fordulatszám-szinkronizálást, és felár ellenében az onnan származó 7 fokozatú, dupla kuplungos váltó is választható – utóbbival 2 tizeddel jobb, 4,3 másodpercig tart a 100 km/h-ra gyorsulás, a végsebesség minden esetben elektronikusan korlátozott 250 km/h.

Ahogy az nagyon jól látható, nem csak a motort és a hajtásláncot fokozták, a karosszériát például leginkább azért kellett módosítani, mert elöl 64, hátul 71 mm-rel megnövelték a nyomtávot, lényegében teljesen új alumínium felfüggesztést készítettek a mérnökök. Az elektromos kormányszervot átprogramozták, alapfelszerelésként adják az elektronikusan vezérelt Aktív M Differenciálzárat. A 19 colos kovácsolt alufelnikre elöl 245/35, hátul 265/35-ös méretű Michelin Pilot Super Sport abroncsokat szerelnek. Elöl négy-, hátul kétdugattyús féknyergeket használnak puha fékbetétekkel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!