Ámulatba ejtett mindenkit az a száznál is több veterán jármű, amelyeket felvonultattak három napon át az idei találkozójukon ennek a hobbinak a szenvedélyes művelői Orosházán és Békés megye számos településén, ahova egy túra során eljutottak. Az Alföld Gyöngye Hotel parkjában kísérőnk, Zilahi Zoltán, az egyesület tagja, motorgyűjtő volt segítségünkre. Megmutatta az újdonságokat. Azt a magyar gyártmányú kétkerekűt például, ami Méray névre hallgat és 1931-ben készült. Négyütemű a járgány és JAP motorral szerelték fel.

Fotó: Kiss Zoltán Fotó: Kiss Zoltán

A tűzoltóság szirénájára többen összerezzentünk, de kiderült, egy vidám egri csapat így hívta fel magára a figyelmet eredeti Trabant gyártmányú tűzoltó autójával. A pompás darab sokak arcára csalt mosolyt.

Nem volt idő egy autó mellett se elidőzni, mert érkezett a következő. A rangidős: az 1912-es gyártmányú Opel. Budapesti tulajdonosa ponyva alatt hozta Orosházára, majd legördítette a felsorakozottak közé és elárulta Keller László, hogy kora ellenére ez az autó is megteszi a 140 kilométeres Békés megyei túrát.

A hír igaz: az egykori amerikai elnök, Franklin D. Roosevelt elnöki magánautója is megjelent az orosházi találkozón, ahogy az az 1954-ben Németországban gyártott BMW is, amiben hathengeres soros motor „ketyeg”.
— Egy börzén megláttam, beleszerettem és néhány hónapnyi munkával elérte a mai állapotát — mutatott legújabb szerzeményére Zilahi Zoltán, akiről köztudott, 35 éve gyűjti és restaurálja a veterán motorokat.

Egy tűzpiros sportkocsin is megakadt a tekintetünk. Hogy lehet egy fiatalembernek ilyen öreg négykerekűje? — a kérdést a 20 éves győri Mikolasek Andrásnak tettük fel.
— Ez egy 1972-es Opel GT, Győrből ide a 330 kilométert 140-es tempóval tettünk meg. Luxus kivitelű, mindene krómozott, hátsó ablakai nyithatók. Édesapámmal 2,5 év alatt feljavítottuk nem kevés munkával. Minden eredeti rajta — büszkélkedett a ,,csajozós, bondos” filmekre emlékeztető járgánya mellett a fiatalember.

A belvárosi felvonuláson fantasztikus fogadtatásban volt része minden járgánynak, gazdának. Szóltak a dudák, lengtek a kendők, a tűzoltóknak álcázott egriek locsoltak is. A vasárnapi szépségversenyre tömegesen érkeztek az orosháziak. Megszavazták a közönségdíjas autót s motort: a 12. orosházi veteránjármű fesztivál közönségdíjasa Gajdács János motorja és Végh János ,,nagymacskája”, a Jaguár lett.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!