A német Wunderlich által átalakított összkerék-meghajtású BMW-nél az első kereket nem belső égésű, hanem villanymotor hajtja. A fékezéskor megmentett és külön akkumulátorban tárolt elektromosság hajtja a 10 kilowattos teljesítményű villanymotort. Igazán terepen jelent komoly segítséget, ha mindkét kerék hajtott, de vannak más előnyei is a hibrid megoldásnak: az átalakított BMW GS 20 km/órás tempóval képes csak villamos üzemmódban közlekedni, és parkoláskor tolatni is lehet vele.

A KTM után a Livewire projekt keretében elkészült az elektromos hajtású Harley Davidson motorkerékpár, melyet több száz civil tesztelő véleménye alapján jelenleg is fejlesztenek, de meglepő módon nem kifogásolták a zajtalan működést.

A Tesla is hamarosan bemutatja első motorkerékpár-modelljét: a szénszálból, alumíniumból és nagy szilárdságú műanyagból készült tanulmánygép műszerfala az autókhoz hasonlóan OLED, mely zsebre rakható, így saját lábán nem lopható el a motor, csomagtartójában védett helyet alakítottak ki a laptopnak. 

Részletek a Nol.hu cikkében >>