A SIM Drive projekt nem egy eg cég, hanem egy összesen 34 tagú konzorcium, amelyben japán területi fennhatóságokat, kisebb cégeket, de a Mitsubishi és az Isuzu autógyárat is megtaláljuk. A kezdeményezés lényege, hogy a tagok egyesítik erőiket, és közösen egy olyan elektromos autót készítenek, amely minden tekintetben állja a versenyt a normál, belső égésű motorral hajtott autókkal.

Ennek megfelelően a szintén japán Mitsuoka Orochi-hoz képest egész hétköznapinak tűnik a SIM-Lei elnevezésű prototípus megjelenése, amelynél az erősen tojás alakú karosszériával a lehető legjobb légellenállás elérésére törekedtek. A hajtáslánc részleteiről csak annyit tudni, hogy kerékagy-motorok mozgatják a járművet, padlógázon mindössze 4,8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet, azaz bizonyos tekintetben még túl is tesz a mai autókon.

Egyetem, kisvállalkozások, területi fennhatóságok és a Mitsubishi és az Isuzu autógyár is tagja a SIM-Drive konzorciumnak Egyetem, kisvállalkozások, területi fennhatóságok és a Mitsubishi és az Isuzu autógyár is tagja a SIM-Drive konzorciumnak

Amiben azonban nem képes meghazutolni magát, az a hatótávolság. A szabvános japán mérési ciklus szerint egy feltöltéssel legfeljebb 333 km-es távolságot képes megtenni a SIM-Lei, ami nagyjából a fele a ma megszokott távolságnak. Az autó fejlesztése egyébként most fordult a célegyenesbe, a konstrukció már készen van, a következő két évben végzik a jármű végleges hangolását és a gyártás előkészítését. A tervek szerint 2013-ban bárki számára (Japán) megvásárolható lesz a SIM-Lei, noha még nem tudni, ki lesz az, aki ténylegesen végzi a sorozatgyártás.

Hátulról nézve még furcsább látványt nyújt a SIM-Lei, mint elölről Hátulról nézve még furcsább látványt nyújt a SIM-Lei, mint elölről