A forró ferdehátúk rajongóinak talán puhánynak tűnhetett mostanáig a Renault Clio R.S., de a Genfi Autószalonon bemutatott Trophy változat a legjobb bizonyíték arra, hogy remek alap az autó, épp csak nem hegyezték azt ki kellőképpen.

Az 1,6 literes benzines turbómotor teljesítményét 200-ról 220 lóerőre növelték, a motorvezérlő elektronikát átprogramozták, nagyobb turbófeltöltőt kapott a négyhengeres, új a szívósor valamint a kipufogó-leömlő. A maximális nyomaték a rövid ideig tartó túltöltés esetén immár 280 Nm, ami 40 Nm-rel több az eredeti felálláshoz képest.

A dupla kuplungos váltó elektronikáját is átprogramozták, így „Normal” és „Sport” módban 40 százalékkal, „Race”-ben 50 százalékkal gyorsabban kapcsol. Ehhez még hozzájön, hogy a kormány mögötti füleknél harmadával lerövidítették a kapcsoló útját. De nem csak az egyes fokozatok között lépdel gyorsabban a váltó, „Sport” módban gyorsabban reagál a vezetési stílus változásaira. Természetesen a felfüggesztést se hagyták változatlanul, elöl 20, hátul 10 mm-rel csökkentették a hasmagasságot, feszesebbek  rugók és a lengéscsillapítók is, és a kormányzás is sokkal közvetlenebb áttételezésű lett. Az egyedi, 18 colos könnyűfém felnikről lehet felismerni a Renault Clio R.S. 220 Trophy-t, a mattfehér fényezés feláras extra.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!