Talán az ének- és költészeti fesztiválnak nevet adó urán-izotóp miatt tartottak elektromos-jármű kiállítást az U235 szervezői, a lényeg az, hogy a rengeteg gyári- és utólagos építésű villanyautók között ott szerepelt a Lada Vesta EV is.

Jó látni, hogy végre sikerült nevet találni a projektnek, anno a prototípus-fázisban VAZe néven hivatkoztak rá, majd amikor a 100 darab Kalina alapú próbaszériát legyártották, már El-lada-ként futottak az autók, most pedig itt van az a kocsi, amelyet már sorozatgyártásba szánnak – egyszerűen EV utónévvel. Az első kerekeket a Kalinákhoz hasonlóan egy 82 LE tartós teljesítményű villanymotor hajtja, a 100 km/h-s sebességet 15,5 másodperc alatt éri el a Vesta EV, a csúcssebesség 140 km/h.

Az akkumulátor egy 25 kWh kapacitású lítium-ion telep, ami egy feltöltéssel normál használatban 150, városban 170, óvatos pedálkezeléssel pedig akár 200 km-es hatótávolságot tesz lehetővé, 240V-os konnektorhoz csatlakozva a teljesen lemerült telep 9 óra alatt töltődik fel. Igyekeztek a lehető legkisebb mértékben módosítani az autót, ezért került az elektromos töltő-csatlakozó a tanksapka alá, és mivel nem lehetett kinyitni az autót, nem tudjuk, hová építették be az akkumulátor-telepet. A Lada Vesta EV elméletileg alkalmas a sorozatgyártásra, de mivel Oroszországban nincs megfelelő kereslet az ilyen járművekre, egyelőre jegelték a tervet; azonban ha valaki kisebb-nagyobb szériát szeretne vásárolni, annak szívesen megépítik az autót – miután előre átutalja a kialkudott vételárat.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!