A Renault abban a szerencsés helyzetben volt, hogy amikor bejelentették az EuroNCAP program elindítását, az épp fejlesztés alatt lévő Laguna típusát már az ismert törésteszt-követelményekre tudta optimalizálni, így elsőként ő érdemelte ki az ötcsillagos utasvédelmi eredményt – de csak azért, mert a Rover 75-ösnél nem adták alapáron az oldallégzsákokat minden piacon, amúgy a korábban piacra dobott brit limuzin ugyanolyan jó védelmet nyújtott a bent ülőknek.

Légzsák nélkül forgalmazzák a Sandero-t Dél-Amerikában, szóval arrafelé nem az európai biztonsági szintet nyújtja a Renault Légzsák nélkül forgalmazzák a Sandero-t Dél-Amerikában, szóval arrafelé nem az európai biztonsági szintet nyújtja a Renault

Szóval a magát az utasbiztonság élharcosának tartó Renault-t arra kéri a GlobalNCAP program, amelynek része az EuroNCAP is, hogy hagyjon fel a vásárlók félrevezetésével azzal, hogy olyan hirdetéseket jelentet meg dél-amerikai kiadványokban, amelyekben a(z előző generációs) Mégane típusát ötcsillagos utasvédelemmel reklámozzák. Dél-Amerikában a Latin NCAP vizsgálja az autók biztonságát, másféle törésteszteket és értékelési szempontokat használnak, mint Európában, ezért nem lehet egyszerűen átvenni vagy átszámolni az eredményeket, ráadásul arra sincs semmi bizonyíték, hogy a Dél-Amerikában gyártott Mégane azonos az európai változattal. A Global NCAP vezetője, David Ward levelet írt Carlos Ghosn-nak, arra kérve a Renault márkát, hogy állítsa le a felhasználókat félrevezető hirdetés megjelentetését, és ha mindenképpen a biztonságosságával akarja hirdetni a termékét, akkor legyen szíves a Latin NCAP program számára rendelkezésre bocsájtani autókat, amelyeket aztán megvizsgálnak. Muszáj megjegyezni, hogy eddig a Renault egyik terméke se ért el ötcsillagos eredményt a Latin NCAP programban, ezért az autógyártó igyekszik hanyagolni a Latin NCAP programmal való önkéntes együttműködést. Dél-Amerikában egyébként sokkal gyengébb biztonsági felszereléssel adja autóit a Renault, amíg mifelénk a Dacia típusok 6 légzsákkal rendelkeznek, arrafelé a Renault megfelelőik légzsák nélkül (Sandero, Logan) vagy csak vezetőlégzsákkal (Duster) jönnek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások