Tévesen hirdeti a Renault, hogy ötcsillagos a Mégane biztonsága – Dél-Amerikában

2016. február 22. (hétfő)

Európai biztonsági értékeléssel hirdeti a Mégane-t Dél-Amerikában a Renault, pedig az eredmények nem „exportálhatóak”, a GlobalNCAP program arra kéri a gyártót, hagyjon fel a vásárlók félrevezetésével.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A Renault abban a szerencsés helyzetben volt, hogy amikor bejelentették az EuroNCAP program elindítását, az épp fejlesztés alatt lévő Laguna típusát már az ismert törésteszt-követelményekre tudta optimalizálni, így elsőként ő érdemelte ki az ötcsillagos utasvédelmi eredményt – de csak azért, mert a Rover 75-ösnél nem adták alapáron az oldallégzsákokat minden piacon, amúgy a korábban piacra dobott brit limuzin ugyanolyan jó védelmet nyújtott a bent ülőknek.


Légzsák nélkül forgalmazzák a Sandero-t Dél-Amerikában, szóval arrafelé nem az európai biztonsági szintet nyújtja a Renault Légzsák nélkül forgalmazzák a Sandero-t Dél-Amerikában, szóval arrafelé nem az európai biztonsági szintet nyújtja a Renault
Szóval a magát az utasbiztonság élharcosának tartó Renault-t arra kéri a GlobalNCAP program, amelynek része az EuroNCAP is, hogy hagyjon fel a vásárlók félrevezetésével azzal, hogy olyan hirdetéseket jelentet meg dél-amerikai kiadványokban, amelyekben a(z előző generációs) Mégane típusát ötcsillagos utasvédelemmel reklámozzák. Dél-Amerikában a Latin NCAP vizsgálja az autók biztonságát, másféle törésteszteket és értékelési szempontokat használnak, mint Európában, ezért nem lehet egyszerűen átvenni vagy átszámolni az eredményeket, ráadásul arra sincs semmi bizonyíték, hogy a Dél-Amerikában gyártott Mégane azonos az európai változattal. A Global NCAP vezetője, David Ward levelet írt Carlos Ghosn-nak, arra kérve a Renault márkát, hogy állítsa le a felhasználókat félrevezető hirdetés megjelentetését, és ha mindenképpen a biztonságosságával akarja hirdetni a termékét, akkor legyen szíves a Latin NCAP program számára rendelkezésre bocsájtani autókat, amelyeket aztán megvizsgálnak. Muszáj megjegyezni, hogy eddig a Renault egyik terméke se ért el ötcsillagos eredményt a Latin NCAP programban, ezért az autógyártó igyekszik hanyagolni a Latin NCAP programmal való önkéntes együttműködést. Dél-Amerikában egyébként sokkal gyengébb biztonsági felszereléssel adja autóit a Renault, amíg mifelénk a Dacia típusok 6 légzsákkal rendelkeznek, arrafelé a Renault megfelelőik légzsák nélkül (Sandero, Logan) vagy csak vezetőlégzsákkal (Duster) jönnek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Tévesen hirdeti a Renault, hogy ötcsillagos a Mégane biztonsága – Dél-Amerikában

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér