Első körben a Citroën egyszerűen csak a nevére vette a Bolloré által készített, elektromos hajtású strandautót, most jutott el oda a francia autógyártó, hogy a mérnökei is kezelésbe vették a konstrukciót. Az eredmény jelentős, hiszen immár teljes, időjárás elleni védelemmel rendelkezik az autó, tehát teteje és ablakai is vannak. A vagyonbiztonságot nem oldják meg ezek, hiszen az ajtókra tűzött ablakok egyszerűen eltolhatóak.

Fontos változás, hogy teljesen új műszerfalat készítettek. Továbbra is időjárásálló a kialakítás, azonban átalakult a forma és a fényezett elemeknek köszönhetően a minőségérzet is javult. Óriási előrelépés történt a passzív biztonság terén, hiszen immár légzsákok – szám szerint 4 darab – is van a fedélzeten, az aktív biztonságot 30 km/h-s sebességig hatásos gyalogosfelismerő jelenti, utóbbi azonban csak hangjelzéssel figyelmeztet, nem aktiválja a fékeket.

Újak az első ülések, magasságuk immár állítható és a mechanikus támladöntésnek memóriafunkciója is van, tehát ha valaki beszáll hátra, akkor nem kell újra beállítani a kényelmes üléspozíciót. Továbbra is vízálló az üléskárpit, tehát slaggal tisztítható maradt a belső tér. A Frankfurti Autószalonon a Styled by Courrèges nevű, 61 példányra limitált változatban debütál a civilizált Citroën e-Méhari, ennél a fekete külső és a fekete-fehér belső jelenti az újdonságot.

A technikát is továbbfejlesztették, 20 mm-rel megnövelték a hasmagasságot, az első kerekeket hajtó villanymotor teljesítménye 68 LE/166 Nm-re növekedett, ez 7,3 másodperces 0-60 km/h sprintet tesz lehetővé, a végsebesség 110 km/h. A 30 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátor 195 km-es elméleti hatótávolságot tesz elérhetővé, otthoni konnektorról 13 óra alatt lehet feltölteni a teljesen lemerült telepet.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!