Negyed évszázad kihagyást követően 2013-ban tért vissza a Lister Motor Company, amely a régi autóinak újragyártásával foglalkozik. Most épp az ötvenes években nagy sikereket elért versenyautójukat állítják újból kerékre, a leleplezésnél jelen volt Sir Stirling Moss is, aki egyik kedvenc versenyautójaként emlékezik erre a járműre.

Az eredeti autókból nem maradt fenn egy sem, leginkább annak köszönhetően, hogy a könnyű magnéziumból készített karosszéria éghető, így szó szerint porrá égtek a járművek az eltelt évtizedek alatt. Szerencsére a tervek és műszaki leírások megvannak, így nincs akadálya a 10 darabra korlátozott limitált széria legyártásának.

A könnyített gyári versenyautók a többi (ügyfélautók) Knobbly-hoz képest magnézium karosszériát és vékonyabb falú csőből készített térvázat kapnak. A motortérben a 3,8 literes soros hathengeres Jaguar motor dolgozik, aminek 337 LE/400 Nm a csúcsteljesítménye, a váltó négyfokozatú, kézi kapcsolású Jaguar egység. A 96 km/h-s sebességet kevesebb, mint 4, a 160 km/h-t kevesebb, mint 10 másodperc alatt futja meg a 60 éves konstrukció, a csúcssebesség 296 km/h.

A vásárlóknak 1 millió fontot, azaz 382 millió Ft-ot kell fizetniük, és csak azt kell eldönteniük, hogy utcai vagy verseny (az FIA Historic-szabályzatnak megfelelő biztonsági berendezések) változatban kérik-e régi új Lister Knobbly lightweight autójukat. A karosszériát és a térvázat a korabeli szerszámok és alkatrészek segítségével kézzel készítik el, a fényezés minden esetben british racing green és sárga lesz, az autókat személyesen Sir Stirling Moss adja majd át tulajdonosaiknak.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!