Noha már jó rég megismerhettük a Volkswagen Tiguan második generációját, a kompakt szabadidő-autó csak nem akar megérkezni. Addig is itt a GTE hálózatról tölthető hibrid Active változata, amelynek nincs sok esélye a sorozatgyártásra.

A belső égésű motor az 1,4 literes benzines turbó 150 LE/250 Nm teljesítménnyel, ez egy 54 lóerős csúcsteljesítményű villanymotorral együtt hajtja az első kerekeket, a hátsó tengelyt egy 114 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor mozgatja; a virtuális összkerékhajtású Tiguan GTE rendszerteljesítménye 221 lóerő. Alaphelyzetben elektromos módban, hátsókerékhajtással hajt az autó, az első kerekek akkor kapcsolódnak be a hajtásba, ha utóbbinál tapadásvesztés lép fel, illetve lemerül az akkumulátor. A 12,4 kWh kapacitású lítium-ion telep 32 km-re elég energiát képes tárolni, a 64 literes benzintankkal együtt 933 km-es a hatótávolság a szabványos mérési ciklus alapján.

A 100 km/h-s sebességet 6,5 másodperc alatt éri el a hibrid szabadidő-autó, a csúcssebesség elektromos módban 112 km/h, benzinmotorral 193 km/h. A virtuális összkerékhajtást forgókapcsolóval lehet vezérelni, a 4Motion Active Control kapcsolóval hatféle program közül lehet választani, amelyek adott talajon nyújtanak ideális hajtóerőt, minden eshetőségre felkészítették az autót, a padlót alumínium lemezek védik.

De nem csak a technika különleges a Tiguan GTE tanulmány esetén, a megjelenést igyekeztek sportosra venni, ami ebben a műfajban terepralit jelent. Legszembetűnőbbek a ballonos bütykös abroncsok (245/70 R16), a fekete alsó szoknyán már nem lepődünk meg egy szabadidő-autó esetén, a tetőlemezen az első utasok feje fölött elhelyezett szellőzők értelme megkérdőjelezhető. A hibrid változat egyébként az európai, rövid tengelytávolságú és csak ötszemélyes karosszériára épül, az Egyesült Államokban három üléssorral kínálják majd a Volkswagen Tiguant.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások