Tereprali-autónak szánják az új Tiguant

2016. január 11. (hétfő)

Három motor hajtja a VW Tiguan GTE Active hálózatról tölthető hibridet, amely bütykös abroncsokkal tud többet normál társainál.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Noha már jó rég megismerhettük a Volkswagen Tiguan második generációját, a kompakt szabadidő-autó csak nem akar megérkezni. Addig is itt a GTE hálózatról tölthető hibrid Active változata, amelynek nincs sok esélye a sorozatgyártásra.


A belső égésű motor az 1,4 literes benzines turbó 150 LE/250 Nm teljesítménnyel, ez egy 54 lóerős csúcsteljesítményű villanymotorral együtt hajtja az első kerekeket, a hátsó tengelyt egy 114 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor mozgatja; a virtuális összkerékhajtású Tiguan GTE rendszerteljesítménye 221 lóerő. Alaphelyzetben elektromos módban, hátsókerékhajtással hajt az autó, az első kerekek akkor kapcsolódnak be a hajtásba, ha utóbbinál tapadásvesztés lép fel, illetve lemerül az akkumulátor. A 12,4 kWh kapacitású lítium-ion telep 32 km-re elég energiát képes tárolni, a 64 literes benzintankkal együtt 933 km-es a hatótávolság a szabványos mérési ciklus alapján.

A 100 km/h-s sebességet 6,5 másodperc alatt éri el a hibrid szabadidő-autó, a csúcssebesség elektromos módban 112 km/h, benzinmotorral 193 km/h. A virtuális összkerékhajtást forgókapcsolóval lehet vezérelni, a 4Motion Active Control kapcsolóval hatféle program közül lehet választani, amelyek adott talajon nyújtanak ideális hajtóerőt, minden eshetőségre felkészítették az autót, a padlót alumínium lemezek védik.

De nem csak a technika különleges a Tiguan GTE tanulmány esetén, a megjelenést igyekeztek sportosra venni, ami ebben a műfajban terepralit jelent. Legszembetűnőbbek a ballonos bütykös abroncsok (245/70 R16), a fekete alsó szoknyán már nem lepődünk meg egy szabadidő-autó esetén, a tetőlemezen az első utasok feje fölött elhelyezett szellőzők értelme megkérdőjelezhető. A hibrid változat egyébként az európai, rövid tengelytávolságú és csak ötszemélyes karosszériára épül, az Egyesült Államokban három üléssorral kínálják majd a Volkswagen Tiguant.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Tereprali-autónak szánják az új Tiguant

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér