Nagy-Britanniában a mai napig népszerű az autós triálsport, azaz veterán járművekkel másznak hegyet, bizonyítva a pilóta és a korabeli technika képességeit. A megjelenésében a klasszikus vonalat követő Morgan Plus Four roadster is már modern autónak számít abból a szempontból, hogy alacsony a hasmagassága, azonban most elkészítették a CX-T nevű változatot, amellyel már nyugodtan lehet hegyet mászni. A névben a CX az aktuális alumínium alvázat jelöli, míg a T betű a triálsportra utal.

Az építésben a saját mérnökeinek a tudása mellett a Rally Raid UK műhely szakembereire hagyatkozott a Morgan, utóbbi vállalkozás eddig 14 Dakar-győztes autót épített, szóval vannak tapasztalataik arról, mi kell a nehéz körülmények közötti haladáshoz. Először is alaposan megvizsgálták az új sportkocsik alapját jelentő CX-generációs alumínium vázat, és arra jutottak, hogy az kellően merev, nincs szükség megerősítésre. A motorhoz és a váltóhoz se nyúltak, hiszen a BMW-től származó 2,0 literes, 255 lóerős turbómotor és a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó tökéletesen ellátja a feladatát. Ezen kívül minden mást átalakítottak.

Az utas- és csomagtér fölé külső bukókeretet építettek, ami egyrészt a biztonságot növeli, másrészt rengeteg új rögzítési lehetőséget kínál. Zárható ládában lehet szállítani a szerszámokat, de itt lehet kívülről könnyen hozzáférhető módon megtalálni a mentőfelszereléseket (ásó, rámpa, vontatókötél…). A hosszú első sárvédőkön elhelyezett bőrtáskák is csomagtartóként használhatók. Az utasteret nem vászontető, hanem műanyagból készített keménytető borítja, a műszerfalra került egy tartó, amin térképet, itinert vagy elektronikus kütyüt (navigáció, tripmaster) lehet rögzíteni.

Teljesen új konstrukció a felfüggesztés, amelyben a Plus Six modell hosszabb lengőkarjait használják – meredekebb szögben állnak, így a magasságot és nem a nyomtávot növelik –, a gömbcsuklókat masszívabb darabokra cserélik, a rugóstagok tereprali-versenyautóból származnak. A nagyobb átmérőjű abroncsok alkalmazásával a hasmagasságot 230 mm-re növelik, a kerékjáratokat nagyobbra vágják, hogy berugózáskor is szabadon foroghassanak az abroncsok. A kocsi alját öt darabból álló páncéllal védik, a kipufogórendszer attól egyedi, hogy hátul oldalt kerül kivezetésre a cső, ami a hátsó terepszöget javítja.

A BMW elektronikusan vezérelt differenciálzárját építik be, a vezérlés azonban a sofőrre van bízva. Road módban teljesen nyitott a differenciálmű, All-Terrain mód választásakor 45%-os zárást használnak, All Terrain – Extreme választásakor teljesen összezárnak a hátsó kerekek; utóbbi használata csak laza talajon javasolt. Egyfelől a nagyobb átmérőjű kerekek, másfelől a terepen araszolás megkönnyításe végett rövidebbre vették a végáttételt. A Morgan mindössze 8 darab Plus Four CX-T gyártását tervezi, az ár adók nélkül 170 000 font, azaz 71 millió Ft.