Azoknak a haszonjármű-vásárlóknak az igényeit próbálja lefedni a Renault haszonjárműves üzletága az X-Track néven kínált csomagokkal, akiknek mostoha körülmények között is el kell érnie céljukat.

A Kangoo és a Trafic esetén marad az elsőkerékhajtás, azonban a maguk részéről mindent megtesznek annak érdekében, hogy maximalizálják a sofőrök esélyét az előrejutásra. Egyfelől nagy tudású, többféle program szerint működő, akár teljesen ki is kapcsolható menetstabilizáló kerül a fedélzetre, másfelől a Poclain Véhicules jóvolltából mechanikus sperrdifi is kerül a fedélzetre.

Noha nem épp terepjárósak a dimenziók, különösen a nyújtott tengelytávolságú modelleknél csapnivaló a rámpaszög, ennek ellenére próbálnak javítani a helyzeten a hasmagasság 30 mm-es emelésével, és némi védelmet nyújtó, 2 mm vastag acél védőlemezt is kap a padló. Amíg a Traficnál mindössze a motortér alatt találunk ilyet, a Kangoo-nál az üzemanyagtankra és a hátsó fékcsövekre is kiterjed az alsó védőpajzs.

A Master esetén már rendes, terepfokozattal is rendelkező összkerékhajtást tartalmaz az X-Trac csomag, az Oberaigner Automotive nevű cég segítségével valósították ezt meg a hosszmotoros változat alapján. Az összkerékhajtás illetve a terepfokozat kapcsolása gombnyomásra történik, a rádió feletti rekeszt áldozták fel a kijelző/kapcsolók elhelyezésére. Ennél az autónál 40 mm-rel növelik meg a hasmagasságot.

Az X-Track csomagok egyébként egyszerű extrafelszerelésként kerülnek a kínálatba, tehát az összes karosszéria/felszereltség változathoz kérhetőek lesznek – a Master esetén a hosszmotoros változatokra igaz mindez. Arról nincs hír, hogy bármiféle extra rakományrögzítési megoldást kínálnak-e majd az ősztől választható Renault Kangoo, Trafic és Master X-Track modellekhez, a sajtófotókat elnézve bizony szükség lehet ilyesmire…

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!