Egyelőre csak tesztelési célból készített néhány akkumulátoros-elektromos autót a Land Rover a hamarosan búcsúzó Defender alapján. Persze mivel korlátozott időtartamról van szó, nem készítettek teljesen új hajtást, hanem inkább visszanyúltak egy régi kapcsolathoz.

Még 2011 májusában készítette el a dél-afrikai forgalmazó helyi specialistákkal közösen az elektromos hajtású szafariautót, aminek a hajtását szerelték most be hét darab autóba. Ezeket komoly terepen fogják majd próbálgatni, az eddigiek alapján ideális a jellemzően kis tempójú terepjáráshoz a nagy nyomatékű (330 Nm) elektromotor, és a terepváltóig bezárólag megszabadultak a hajtáslánctól, közvetlenül az osztóműbe hajt a 94 lóerős teljesítményű elektromotor, a zárható differenciálokat megtartották.

A motortérbe épített 27 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor 80 kilométeres hatótávolságot biztosít, üzemórában 8 órát ígérnek egy feltöltéssel. A töltőtől függően 4-8 óra kell a lemerült telep újratöltéséhez. Csak az akkumulátor 410 kg-ot nyom, azonban mivel megszabadultak a felesleges alkatrészektől, mindössze 100 kg-mal nehezebb az elektromos Land Rover Defender a dízelmotorosnál.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!