A Technik Piknik név már fogalom a régióban, egyre többen foglalják el a matuzsálemi járgányaikkal a gyepet a kaposvári Cseri parkban. A szokásos Wartburg, Trabant, Lada trión kívül Csepel, Fiat, Opel, Ford, de még Volvo is részt vett a tavaszi oldtimer randevún. Több ezer látogató volt kíváncsi az elmúlt évtizedek hangulatát idéző járművekre. A legrégibb kiállított autó a negyvenes évekből, a legöregebb motor pedig a tízes évek végéről származik.

Fotó: Lang Róbert

Beleülök, és teljesen más embernek érzem magam
– Amikor jöttünk, az országúton mindenki dudált és villogott nekünk – mesélte az 1991-es évjáratú Robur kisbusszal való utazás élményét a keszthelyi Laki Tamás. – Ezek a buszok nagyon eltűntek, a kollégám ezért is karolta fel – tette hozzá a keszthelyi férfi, aki barátja kisbuszát hozta el a kaposvári piknikre. – Olyan ez, hogy mindig javít, szépít rajta az ember ezzel saját magának szerez örömet.
A pécsi Szőke Tibor szerint az ilyen klasszikusokkal mindig törődni kell, de megéri. – Beleülök, és teljesen más embernek érzem magam, gyereknek – mondta.

Hóban, fagyban és sárban is jól teljesít
Nem mindennapi darab volt a tavaszi Technik Pikniken a rallys berkekben jól ismert Lakatos Lajos 1968-as évjáratú Haflingerje. A csővázas kisautóval gyakorlatilag bárhol lehet közlekedni, magyarázta a tulajdonos. – Mivel differenciálzár van előre-hátra és az mechanikus, ez a járgány jégen, hóban és sáron is jól teljesít. – A típust egyébként a hatvanas évektől kezdték gyártani Ausztriában, a határőrség használta a haflinger fajtájú hegyi lovak helyett.

Személyautókon kívül buszokat is megcsodálhattak az érdeklődők, sokakat vonzott a Faros néven ismert Ikarus, ahogyan a katonai járművek is. Amerikai szériából egy kisebb parancsnoki és nagy hatkerekes monstrum is volt.

A 30 évvel ezelőtt használt autókat most veszik elő felújításra a tulajdonosok. Azokat porolják le a résztvevők, amelyekkel a fiatalságukat élték. Ezt próbálják visszahozni. Punik László szervező szerint ez egy kicsit olyan folyamat, mint amikor anno a megrendelt autókra kellett várni, hogy a Merkúrból megérkezzenek. Most több évig újítják őket, hogy elérjék az eredeti állapotot.

Nagy biznisz a veteránautózás
Jó befektetésnek számít klasszik járgányt vásárolni, a kontinensen tavaly 40 milliárd eurót tett ki a veteránautózás iparága. A legnagyobb autógyárak működtetnek veterán részleget, bevételeik nagy része alkatrészek újra gyártásából, és magas szintű autórestaurálásából áll. A régióban Pécsen kívül Kaposváron van lehetőségük az oldtimerek tulajdonosainak minősítést szerezni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!