A TCR szabályzat szerint felépített versenyautót próbálja megidézni a Volkswagen a legújabb GTI-változattal, amely minden eddiginél nagyobb teljesítményt próbál a talajra juttatni elsőkerékhajtás segítségével. A Wörtherseetouron lesz először megtekinthető a GTI TCR tanulmány, azonban nem kell sokáig sóvárognia a rajongóknak, hiszen még az idén a kereskedésekbe kerül a szériaváltozat – amely az utolsó csavarig megegyezik az itt látottakkal.

A 2,0 literes turbómotor teljesítményét 290 lóerőre növelték, a maximális nyomaték 370 Nm, utóbbit ráadásul már 1600/perces fordulaton tudja az erőforrás. Kézi kapcsolású váltó nincs, egyedüliként 7 fokozatú DSG-vel adják az erős motort, alapfelszerelés a mechanikus önzáró differenciálmű. Gyorsulási adatot nem közöltek, csak annyit, hogy felár ellenében a 250 km/h-s végsebesség-korlátot 164 km/h-ra emelhetik majd a vásárlók.

Nagyobb teljesítményű fékeket és hűtőrendszert kap a GTI TCR, amivel állítólag a tartós versenypályás használat se okoz majd gondot, alapáron 18, felár ellenében 19 colos felniken gördül a gép. Széria az elektronikus lengéscsillapítás, amelyet sportosabbra hangolnak, ezen kívül 20 mm-rel lejjebb engedik a karosszériát, igazán izgalmasnak az Akrapovic kipufogórendszer ígérkezik. A Volkswagen Golf GTI TCR lesz az aktuális generáció búcsúajándéka a rajongóknak, hiszen jövő júniusban már megkezdik a nyolcadik generációs Golf sorozatgyártását Wolfsburgban.