Nano helyett a sokkal divatosabb – és az európia vásárlók ízlésének megfelelő – Pixelt kapjuk majd Nano helyett a sokkal divatosabb – és az európia vásárlók ízlésének megfelelő – Pixelt kapjuk majd

Még az egyébként se nagy méretű Tata Nano-nál is rövidebb 25 centivel az a Pixel elnevezésű indiai tanulmányautó, amelyet az európai piac számára készítenek majd.

A Nano egy motorbicikli-pótlék az indiai családoknak, a konstrukción olyan sok mindent kellene módosítani ahhoz, hogy Európában is piacra lehessen dobni, hogy ugyanannyiba kerül egy új modell kifejlesztése. Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg mindenki arra panaszkodott volna, hogy miért lett ilyen drága a világ legolcsóbb autója. Épp ezért ez utóbbi megoldást választotta a Tata Motors, azaz egy teljesen új autót fejleszt az európai piac számára.

Három méter hosszú, de négy üléses lesz a Tata belépőmodellje Három méter hosszú, de négy üléses lesz a Tata belépőmodellje

A Genfben bemutatott Tata Pixel elnevezésű mikroautó alapján készül majd az új belépőmodell, a három méter hosszú karosszériában négy, teljes értékű ülőhelyet valósítottak meg. Ami új, hogy nem divatautóként dobják majd piacra, hanem normál árszínvonalon – lehet, hogy drágább lesz némely kisautónál, de a Smartnál és a Toyota iQ-nál több ezer euróval olcsóbb lesz majd.

Divatos lesz a szériaváltozat megjelenése, ára a vetélytársak alatt marad Divatos lesz a szériaváltozat megjelenése, ára a vetélytársak alatt marad

Nagyjából 750 kg-os saját tömeget céloztak meg, így minden motorral nagyon alacsony fogyasztású lesz a Pixel, a tanulmány hátuljában az indiaiak saját fejlesztésű, 1,2 literes háromhengeres turbódízelét szerelték, ami nagyjából 60 lóerős teljesítményű, és ötfokozatú, kézi kapcsolású váltó közbeiktatásával hajtja a hátsó kerekeket.

Hátra építik majd be az új Tata mikroautó motorját Hátra építik majd be az új Tata mikroautó motorját