Tata Nano helyett Pixelt kapunk

2011. március 14. (hétfő)
Nem fogják Európában forgalmazni a Tata Nano minimálautót, helyette azonban a Pixel szériaváltozatát kapjuk.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

  Nano helyett a sokkal divatosabb – és az európia vásárlók ízlésének megfelelő – Pixelt kapjuk majd Nano helyett a sokkal divatosabb – és az európia vásárlók ízlésének megfelelő – Pixelt kapjuk majd
Még az egyébként se nagy méretű Tata Nano-nál is rövidebb 25 centivel az a Pixel elnevezésű indiai tanulmányautó, amelyet az európai piac számára készítenek majd.

A Nano egy motorbicikli-pótlék az indiai családoknak, a konstrukción olyan sok mindent kellene módosítani ahhoz, hogy Európában is piacra lehessen dobni, hogy ugyanannyiba kerül egy új modell kifejlesztése. Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg mindenki arra panaszkodott volna, hogy miért lett ilyen drága a világ legolcsóbb autója. Épp ezért ez utóbbi megoldást választotta a Tata Motors, azaz egy teljesen új autót fejleszt az európai piac számára.

  Három méter hosszú, de négy üléses lesz a Tata belépőmodellje Három méter hosszú, de négy üléses lesz a Tata belépőmodellje

A Genfben bemutatott Tata Pixel elnevezésű mikroautó alapján készül majd az új belépőmodell, a három méter hosszú karosszériában négy, teljes értékű ülőhelyet valósítottak meg. Ami új, hogy nem divatautóként dobják majd piacra, hanem normál árszínvonalon – lehet, hogy drágább lesz némely kisautónál, de a Smartnál és a Toyota iQ-nál több ezer euróval olcsóbb lesz majd.

  Divatos lesz a szériaváltozat megjelenése, ára a vetélytársak alatt marad Divatos lesz a szériaváltozat megjelenése, ára a vetélytársak alatt marad

Nagyjából 750 kg-os saját tömeget céloztak meg, így minden motorral nagyon alacsony fogyasztású lesz a Pixel, a tanulmány hátuljában az indiaiak saját fejlesztésű, 1,2 literes háromhengeres turbódízelét szerelték, ami nagyjából 60 lóerős teljesítményű, és ötfokozatú, kézi kapcsolású váltó közbeiktatásával hajtja a hátsó kerekeket.

  Hátra építik majd be az új Tata mikroautó motorját Hátra építik majd be az új Tata mikroautó motorját

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Tata Nano helyett Pixelt kapunk

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2015/14/15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Honda HR-V, Tesla Model S P85D, BMW X5 xDrive40e
  • Bemutató: Audi A4, Renault Talisman
  • Vezetéstámogató újdonságok
  • Teszt: Suzuki Vitara 1.6 DDis AllGrip, Yamaha MT-09
  • Haszonjármű-melléklet: Fiat Dobló Cargo 1.6 Multijet, Iveco Daily Hi-Matic, Volkswagen T6, EvoPro Modulo Electric, Renault Trucks alternatív hajtásrendszerek
  • Használt autó: Iveco Daily autószállító

Időjárás

Budapest

eső
20 °C
16 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?

Autómotor Piactér