Az év elején még az észak-amerikai piacra szánt, önhordó karosszériás pickupot tanulmányozta a Volkswagen, azonban a Tanoak nevű modell jövője bizonytalan. A Sao Paolói Autószalonon leleplezett Tarok nevű pickupról azonban elárulták, hogy az jövőre, minimális változások után gyártásba kerül.

Ennél a modellnél 5 méter a karosszéria hossza, azonban a rakteret előre- és hátrafelé is meg lehet nyújtani. A hátsó ülés előrebillenthető, illetve a platóajtó lehajtásával és egy keret kihajtásával a másik irányba is meg lehet nyújtani a rakteret, ha netán öt ülőhely mellett van szükség nagyobb raktérre. Az alapot jelentő MQB építőkészlet minden lehetőségét kihasználva a legmodernebb kommunikációs szolgáltatásokat is megkapja a vásárló, ami a pickupok kategóriájában újdonságnak számít majd. A klímapanel is digitális, a körülményekre való tekintettel műanyag fedél védi azt az esetleges sérülésektől, a központi érintőképernyő már nélkülözi ezt az extra védelmet.

A Volkswagen Tarok tanulmány orrában az 1,4 literes, 150 lóerős turbómotor került, ami benzinnel és etanollal is üzemeltethető, a váltó hatfokozatú automatikus, és 4Motion összkerékhajtás is van a fedélzeten. A szériaváltozathoz a 2,0 literes TDI is választható lesz. Ezzel egyébként a Latin-Amerikában meglévő vetélytársakhoz – Fiat Toro és Renault Duster Oroch – igazodik a VW, aki még azt is mondja az önhordó karosszériás pickupjáról, hogy az nemzetközi karriert is be fog majd futni.