A Mercedes továbbfejlesztette a LAPV (Light Armoured Patrol Vehicle) katonai terepjáróját, amely immár a 6-os verziószámnál tart, és alapesetben egy könnyű páncélozással ellátott G-osztályt jelent.  De ezt lehet tovább fokozni, ha a megrendelő hadsereg úgy látja jónak.

A komolyabb páncélozás mellett a 6.1-es változat teljesen új felfüggesztést kap, amelynél még nagyobb hasmagasságot biztosító portálhidakat használnak tereprali-versenyautókból származó rugóstagokkal. Ebben az esetben a karosszéria legalacsonyabb pontja is legalább 45 centi magasan van a talaj fölött. Egyébként ez a megoldást nem a katonai változathoz fejlesztették, a Mercedes G 63 AMG 6×6 számára kifejlesztett felfüggesztést kapta meg az LAPV 6.1.

Ezt ki lehet még egészíteni központi keréknyomás-szabályozó rendszerrel is, gázlómélységnek 1 métert ad meg a Mercedes. Az LAPV 6.1-es motorterében a 3,0 literes, 185 lóerős V6-os dízel dolgozik, amelynek segítségével 140 km/órás csúcssebességet képes elérni a páncélozott terepjáró, de terepen is fürgén tud mozogni, ami felderítő küldetésnél létfontosságú lehet. A karosszériára egyébként jórészt kívülről szerelik rá a páncélozást, aminek lényege, hogy esetleges találatot követően hamar ki lehet cserélni a sérült elemeket, és újra bevethető lesz a Mercedes LAPV 6.1.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!