Az európai gyárbezárások miatti problémák miatt egy évvel elhalasztották az új Ford Mondeo piacra dobását kontinensünkön, ezért gyorsan módosítottak egy kicsit az igazság szerint már kifutó, valójában még jövő szeptemberig köztünk lévő generáción.

Az eladások derékhadát adó, 2,0 literes lökettérfogatú TDCi dízel 140 és 163 lóerős változatánál átprogramozták a motorvezérlő elektronikát, és ezen kívül módosították még az aerodinamikát is – nem említik külön, de valószínűleg a padló beburkolásáról lehet szó. Az eredmény alacsonyabb szabványos átlagfogyasztás, az 5 ajtós karosszériánál teljesítménytől függetlenül 119 g/km, a kombinál 120 g/km a CO2-kibocsájtás, ami mindkét esetben 4,5 l/100 km-es átlagfogyasztást jelent.

Szintén a Mondeo-val kapcsolatos hír, hogy a korábban jelzettel ellentétben az 1,5 literes EcoBoost mégsem három-, hanem négyhengeres erőforrás. Ezt csak most árulta el a Ford, és azt is megerősítették, hogy a teljesen új fejlesztésű alumínium blokkra épülő turbómotort a romániai Craiovában fogják gyártani, és az 1,0 literes EcoBooston bemutatott jellemzőkkel – hengerfejben lévő kipufogó-leömlő – rendelkezik majd. A teljesítménye megfelel az 1.6 EcoBoostnak, de annál takarékosabb lesz majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!