Amikor az Automobile Magazine újságírója kipróbálhatta a Volkswagen XL1-es szupertakarékos autót, elbeszélgetett az autóval kapcsolatos tervekről a konszern egyik vezetőjével. Kiderült, megint valami hasonlót fontolgatnak, mint amit a Lupo 3L-lel műveltek: sportkocsit akarnak faragni a különleges változatból.

Régebben persze egyszerűbb dolga volt a mérnököknek, hiszen akkor egyszerűen dízelmotoros volt a könnyített karosszériás spórváltozat, amelybe egyszerűen belerakták az 1,6 literes FSI 125 lóerős változatát, és mér kész is volt a forró ferdehátú. Most azonban egy hibrid hajtást – 2 hengeres, 47 lóerős dízel és egy 27 lóerős elektromotor hajtja az XL1-est – kell helyettesíteni, amelynek jellemzője, hogy meglehetősen kompakt. Ennek ellenére állítólag van elég hely egy négyhengeres benzinmotornak, például  turbós-kompresszoros 1,4-essel igen fürge és eközben nagyon takarékos sportkocsi. Persze ezt úgy fogalmazta meg a Volkswagen képviselője, hogy Porsche 911-szintű menetteljesítmények 3,5 l/100 km alatti szabványos átlaggal. Nem hangzik rosszul, kérdés, az XR1 munkanéven emlegetett autóból lesz-e valóság.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!