Szorosan követi a Mercedes a BMW-t

2010. november 26. (péntek)
Gyártani fogja a BMW a Vision Efficient Dynamics hibrid szuperautót. A Mercedes a Biome szériaváltozatával tartaná a lépést.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

  Az arányok változnak, a forma nagyrészt marad Az arányok változnak, a forma nagyrészt marad
A BMW néhány hónappal ezelőtt hozta létre a www.dontblogabouthis.com weboldalt, ahol a Vision Efficient Dynamics tanulmány sorozatgyártásra való alkalmassá tételének folyamatát lehet nyomon követni a gyár által adagolt információmorzsák alapján. Még néhány évre azért szükség lesz, mire a szuperautók között forradalminak számító technika megvásárolható lesz, ezért a Mercedes bejelentette, hogy ők is hasonló autót készítenek.

Annyival van nehezebb dolga a Mercedesnek, hogy ők legfeljebb csak inspirációnak használhatják a Los Angeles-i Autószalonra készített Biome nevű makettet, hiszen annak 2,5 méteres szélessége ugyan benne van a jogszabályokban meghatározott 2,55 méteres limitben, de a hétköznapi használhatóságot alaposan korlátozza ez a dimenzió. Inkább arról lesz szó, hogy a Biome formáját veszik alapul az új autókarosszériájához, annyira, hogy az utastér elrendezését is nagyrészt megtartják. Marad a középre helyezett vezetőülés, tőle balra-jobbra egy-egy utasülés, a vezetőülés mögött, hátrafelé néző negyedik széket azonban már kihagyják. Kell ugyanis a hely a motornak és az erőátvitelnek.

  A Biome szériaváltozatával harcol majd a BMW ellen a Mercedes A Biome szériaváltozatával harcol majd a BMW ellen a Mercedes

„Vannak olyan elemek a formában, amelyeket könnyedén lehet továbbfejleszteni és sorozatgyártásban használni. Figyeltünk arra a fejlesztés során, hogy ne legyen túl egyedi vagy sarkos a forma.” - nyilatkozta a Biome-mal kapcsolatban Hubert Lee, a Mercedes kaliforniai formatervező központjának vezetője.

A BMW a sorozatgyártású változatnál is kitart a tanulmányban is használt 1,5 literes, háromhengeres dízel mellett – hamarosan az utcai autókban is megjelenik ez az erőforrás, tehát nem a Vision ED lesz az első, amely ezt kapja. Ennek munkáját elektromotorok segítik, a több mint 300 lóerős rendszerteljesítmény nagyon fürgévé teszi az alacsony szabványos fogyasztással rendelkező gépet. A bajorok 2013-ra ígérik a megvásárolható autót.

  2013-ban megvásárolható a dízel-elektromos hibrid BMW szuperautó 2013-ban megvásárolható a dízel-elektromos hibrid BMW szuperautó

A Mercedes nagyjából két év késéssel indítja meg a fejlesztést, és több munkája is lesz vele, ennek megfelelően csak 2015-re ígérik a saját, „zöld” szuperautójukat, aminek még semmit nem tudni a hajtásáról. Ha azonban ugyanaz a céljuk, mint a BMW-nek, azaz a kevésbé környezetszennyező utcai autóik technológiájának reklámozása, akkor várhatóan Blueefficiency Concept néven ismerhetjük majd meg az autót.

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Szorosan követi a Mercedes a BMW-t

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/23-24-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Suzuki Vitara, Audi RS 5 Coupé, Iveco Daily 35 S Electric, Renault Trucks áruterítő tehergépjárművek, Harley-Davidson Fat Bob
  • Teszt: Renault Twingo 0.9 TCe, Toyota Yaris Hybrid és Yaris 1.4 D-4D, Audi TT Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic, BMW M4 DKG, Mazda6 G165 és Mazda3 Sport G165, Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 EAT6, Opel Vivaro 1.6 TwinTurbo CDTI 140, Iveco Stralis Hi-Way Euro 6
  • Időszerű: 2015-ös importőri tervek, aktivitások

Időjárás

Budapest

erősen felhős
8 °C
1 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?