Szoftverproblémák miatt késik a Zoé

2012. július 27. (péntek)

Pár hónapos csúszással kezdi majd meg az elektromos Zoé Z.E. kisautójának kiszállítását a Renault.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A francia Renault elektromos autó programjának kulcsszereplője a Zoé Z.E., ennek megfelelően már jóval annak piaci bevezetése előtt megindult a reklámkampány, rekordokat döntöttek vele, már a piaci bevezetés előtt elkészült a kínai másolata, satöbbi. Most mégis porszem került a gépezetbe, ami miatt elhalasztják az elektromos kisautó piaci bevezetését.


Már korábban megismerhettük az autó sorozatgyártású változatát, a Párizsi Autószalonon is ugyanezt fogják megmutatni az érdeklődőknek, és ahogy azt eltervezték, onnantól kezdve fogadják a megrendeléseket. Azonban nem 2012 végén, hanem csak 2013 elején-közepén fogják majd leszállítani az első darabokat a vásárlóknak. Nem az autó konstrukciójával van gond, hanem az R-Link nevű fedélzeti kommunikációs/szórakoztatóelektronikai készülékkel. Egészen pontosan azzal, hogy az egyébként kipróbált – az új Clioban hibátlan – fejegység nem működik tökéletesen együtt az elektromos rendszerrel. A Renault azért adja alapáron az R-Linket a Zoéhoz, mert annak segítségével például a telep merülésekor automatikusan feldobja a legközelebbi töltőállomásokat a rendszer, és ha van on-line kapcsolat, le is tudja azt foglalni. Azt nem árulták el, pontosan mi is a probléma, de még véletlenül se szeretnének hibás autókat átadni a vásárlóknak, ezért pár hónappal megtoldják a tesztelési időszakot, és ennyivel késik az autók leszállítása. A Renault egyébként évi 150 000 Zoé Z.E. gyártására rendezkedik be, számításai szerint ez lesz az első, igazán nagy számban értékesített akkumulátoros-elektromos autó Európában.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Szoftverproblémák miatt késik a Zoé

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2015/17-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Formula–1-es autó házilag
  • Teszt: Mazda CX-3 2.0 G150 aut. 4WD, Mini John Cooper Works aut., Hyundai i30 1.6 CRDi HP DCT, Toyota Auris 1.2 D-4T, Opel Mokka 1.6 CDTI AWD, KTM 1190 Adventure
  • Menetpróba: BMW 3-as sorozat, Peugeot Partner, Volkswagen Touran
  • Időszerű: Új személygépkocsik értékesítése
  • Használt autó: Opel Omega Caravan 2.2 aut.

Időjárás

Budapest

zápor
19 °C
17 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?

Autómotor Piactér