Szoftverproblémák miatt késik a Zoé

2012. július 27. (péntek)

Pár hónapos csúszással kezdi majd meg az elektromos Zoé Z.E. kisautójának kiszállítását a Renault.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A francia Renault elektromos autó programjának kulcsszereplője a Zoé Z.E., ennek megfelelően már jóval annak piaci bevezetése előtt megindult a reklámkampány, rekordokat döntöttek vele, már a piaci bevezetés előtt elkészült a kínai másolata, satöbbi. Most mégis porszem került a gépezetbe, ami miatt elhalasztják az elektromos kisautó piaci bevezetését.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Már korábban megismerhettük az autó sorozatgyártású változatát, a Párizsi Autószalonon is ugyanezt fogják megmutatni az érdeklődőknek, és ahogy azt eltervezték, onnantól kezdve fogadják a megrendeléseket. Azonban nem 2012 végén, hanem csak 2013 elején-közepén fogják majd leszállítani az első darabokat a vásárlóknak. Nem az autó konstrukciójával van gond, hanem az R-Link nevű fedélzeti kommunikációs/szórakoztatóelektronikai készülékkel. Egészen pontosan azzal, hogy az egyébként kipróbált – az új Clioban hibátlan – fejegység nem működik tökéletesen együtt az elektromos rendszerrel. A Renault azért adja alapáron az R-Linket a Zoéhoz, mert annak segítségével például a telep merülésekor automatikusan feldobja a legközelebbi töltőállomásokat a rendszer, és ha van on-line kapcsolat, le is tudja azt foglalni. Azt nem árulták el, pontosan mi is a probléma, de még véletlenül se szeretnének hibás autókat átadni a vásárlóknak, ezért pár hónappal megtoldják a tesztelési időszakot, és ennyivel késik az autók leszállítása. A Renault egyébként évi 150 000 Zoé Z.E. gyártására rendezkedik be, számításai szerint ez lesz az első, igazán nagy számban értékesített akkumulátoros-elektromos autó Európában.

 

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Szoftverproblémák miatt késik a Zoé

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/17-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI CoD S tronic, Kia Soul 1.6 CRDi, Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD, BMW X4 xDrive30d, Honda NM4 Vultus
  • Tuning: Volkswagen Golf III TDI
  • Extra: Porsche Múzeum
  • Vezettük: Opel Adam Rocks
  • Bemutató: Mazda MX-5, Jaguar XE

Aktuális: Auto Bild 2014. szeptember

Autó-Motor aktuális címlap
  • Arany Kormánykerék 2014
  • Összehasonlítás: Háromhengeresek: Citroën C3, Citroën C4, Ford Focus, Ford B-Max, Hyundai i10, Mini Cooper, Mini Cooper D, Mitsubishi Space Star, Peugeot 208, Renault Captur, Smart Fortwo, VW Up!. Sportkocsik: Alfa Romeo 4C, Lotus Elise, Toyota GT-86. Dobozautók: Citroën Berlingo 1.6 HDi 115, Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi 115, Opel Combo Tour 1.6 CDTI, Renault Kangoo 1.5 dCi S&S 110
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer, Toyota Aygo, Toyota Yaris, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Technika: Ember a gép ellen: BMW 235i robotautó kontra versenyző

Időjárás

Budapest

közepesen felhős
16 °C
6 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?