Szétlopták a Holden gyárat a dolgozók

2012. július 6. (péntek)
250 darab V8-as motort loptak el a Holden gyár dolgozói. A cég ebből semmit nem vett észre.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Amíg mifelénk csak az volt a jellemző, hogy a győri kispolszkikban TT váltógomb volt, addig Ausztráliában sokkal nagyobb méretben zajlott a szervezett lopás a General Motorshoz tartozó Holden gyárában. Komplett motorokat tüntettek el a bűnösök, 2,5 millió ausztrál dollár értékben.


Azt használták ki a vétkesek, hogy az Elizabeth városában működő üzemben nem a legújabbak a rendszerek és folyamatok, így az autógyáron belül nem volt kapcsolat az árufogadó és az azt beépítő részleg között, leltározást pedig már régen nem tartottak. Ennek megfelelően volt, aki tudott arról, hány készre szerelt 6,0 literes V8-as erőforrás érkezett be az üzembe, de ő nem tudta, hogy ezek közül mennyit építettek be az autókba, aki meg a szalagnál volt, nem tudta, mennyi erőforrás érkezik folyamatosan a gyárba. A márkakereskedésekben tízezer ausztrál dollárért kínált motorokat a tolvajok 1500 dollárért adták, azaz 250 darab V8-ast lovasítottak meg. A rendőrség szerint különösen a versenysportban voltak népszerűek a feketepiaci erőforrások, ahol felújítás vagy javítás helyett egyszerűen vettek egy új komplett motort, és mentek tovább. Az egyik versenyautó ellenőrzésekor talált egy azonosítatlan eredetű motort a rendőrség, amely alapján felgöngyölítették az ügyet. A Holden a folyamatban lévő vizsgálatra hivatkozva nem kommentálja az ügyet. Az azonban biztos, hogy hamarosan komolyabb informatikai fejlesztés fog következni, amely után már tudni fogja a jobb kéz, mit is csinál a bal…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Szétlopták a Holden gyárat a dolgozók

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2015/17-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Formula–1-es autó házilag
  • Teszt: Mazda CX-3 2.0 G150 aut. 4WD, Mini John Cooper Works aut., Hyundai i30 1.6 CRDi HP DCT, Toyota Auris 1.2 D-4T, Opel Mokka 1.6 CDTI AWD, KTM 1190 Adventure
  • Menetpróba: BMW 3-as sorozat, Peugeot Partner, Volkswagen Touran
  • Időszerű: Új személygépkocsik értékesítése
  • Használt autó: Opel Omega Caravan 2.2 aut.

Időjárás

Budapest

zápor
21 °C
13 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?

Autómotor Piactér