Kínában Peking kezdte, de azóta már több nagyváros is bevezette a rendszámkiadás korlátozását annak érdekében, hogy az egyre több autót elviselni képtelen közlekedési infrastruktúra összeomlását ha nem is megakadályozza, de pár évvel kitolja.

Most éppen a 13,5 milliós Tianjin város vezetősége döntött úgy, hogy hamarosan korlátozni fogja az új autók forgalomba helyezését, mert egyre több a közlekedési dugó a városban, ahol a levegőminőség is rossz. Tianjin vezetősége azonban egy lépéssel tovább megy a többi nagyvárosnál, hiszen nem egyszerűen csak korlátoz, fejleszt is. Közpénzből parkolóházakat fognak építeni számos helyen, és ezzel párhuzamosan megtiltják az utcai parkolást is, amivel egyfelől a közösségi közlekedés használatára terelik át az autósok egy részét, másfelől az eddig parkolónak használt útfelületek felszabadulnak a közlekedés számára.

A tízmilliós Shijiazhuang például két hónapja jelentette be, hogy megtiltja a háztartásoknak a harmadik autó vásárlását, és a következő városok jelezték, hogy ők is korlátozni fogják hamarosan a rendszámkiadást: Chonggqing, Chengdu, Hangzhou, Shenzhen, Qingdao és Wuhan.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!