A tanulmányhoz képest jelentéktelen apróságnak tűnnek a változások, de hát pont ezeknél vettek vissza a sorozatgyártás okán: búcsút vettek a karbon kiegészítőktől, ezüst- vagy fekete színűre fényezett sima műanyagok kerültek a karosszériára.

Sajnos a 2,5 literes, öthengeres turbómotort is megnyugtatták egy kicsit, a tanulmányban még 350 lóerőt adtak neki, a megvásárolható autónak már 306 lóerővel kell gazdálkodnia – aggódni nem kell, rögtön megvan, mit fog majd tudni a hagyományosan a vége felé elérhető az RS Q3+. Addig azonban marad a 420 Nm-es maximális nyomatékú erőforrás.

Panaszkodni nem nagyon fognak a tulajdonosok, a hétfokozatú, dupla kuplungos váltóval és quattro összkerékhajtással 5,5 másodperc alatt ugrik 100-ra a legforróbb Audi szabadidő-autó, végsebessége a politikailag korrekt és elektronikával korlátozott 250 km/óra. A vezethetőség javítása érdekében 25 mm-rel csökkentették a hasmagasságot, és a motortérből a csomagtérbe helyezték át az akkumulátort. Az ESC sport-üzemmóddal gyarapodott, de teljesen ki is lehet kapcsolni, és van rajtautomatika is. Az utastérben a sportülések és a műszeregység színei különböztetik meg a többi Q3-astól az RS Q3-ast.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!