A Mitsubishi cégcsoport negyedik elnöke, a cégalapító Iwasaki Yataro unokaöccse, Iwasaki Koyata ismerte fel a múlt század elején a motorral hajtott közúti járművekben rejlő lehetőségeket, és arra utasította a mérnökeit, konstruáljanak egy automobilt. Jobb híján a Mitsubishi Shipbuilding Company műhelyében készítették el a Model A elnevezésű személyautót, amellyel kifejezetten a magas rangú kormányzati személyiségeknek akartak megbízható, elegáns és kényelmes közlekedési eszközt biztosítani.

Nem saját autóról van szó, műszakilag a korabeli Fiat Tipo 3-ast másolták le a japán mérnökök, és Town Car felépítménnyel látták el az alvázat. Lakkozott ciprusfából készítették el a felépítményt, amelynek a zárt hátsó részében öten utazhattak. A 2,8 literes négyhengeres motorja 34 lóerős volt, és 32 km/h-s utazósebességet tudott elérni. Azért indokolt a múltidő használata, mert nem maradt meg egy sem az 1917-1922 között mindössze 22 példányt épített autóból. A gyárnak egy 1972-ben gyártott replikája van a Mitsubishi Model A-ról, ez kisebb a valódinál, és a motorja is csak 1,0 literes.

1921-ben könnyű teherautók építését kezdte el a Mitsubishi Shipbuilding Company, majd 1934-ben dobták piacra a PX33-as elnevezésű, dízelmotoros-összkerékhajtású járművüket. A cégcsoporton belül csak 1970-ben alapították meg a Mitsubishi Motors elnevezésű társaságot, miután a hatvanas években beindított nagysorozatú személyautó-gyártás sikere szükségessé tette ennek az üzletágnak a kiszervezését.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!